Ei au subliniat ca in cadrul acestor
proceduri, conturile clientilor nu sunt afectate in niciun fel. Mai
mult, sumele care fac obiectul popririlor sunt in general mici, de
ordinul zecilor de mii de lei, in conditiile in care conturile vizate
au solduri de sute de milioane de lei.
Poprirea s-a facut pentru punerea in
executare a solutiei date la nivelul primei instante. Insa, solutia
initiala a fost deja contestata, iar termenul de recurs este in
decembrie 2013.
“Inca o data dorim sa subliniem faptul ca
Volksbank pune de buna voie in executare deciziile instantelor, dar
din pacate, uneori, durata de implementare este putin mai lunga,
astfel ca apar si situatii de genul popririlor. Facem cu aceasta
ocazie un apel catre clienti de a lua legatura direct cu banca pentru
rezolvarea situatiilor de acest gen, au spus oficialii Volksbank.
“De asemenea, consideram ca este important sa semnalam si
situatii inverse, in care o sentinta a primei instante a fost pusa in
executare, dar a fost anulata ulterior. In astfel de cazuri, clientii
trebuie sa restituie bancii sumele primite”, au adaugat acestia.
De exemplu, in baza decizei recente a
Curtii de Apel Bucuresti din dosarul 14302/3/2011, clientii
trebuie sa restituie 25.000 de euro, dupa ce instanta a infirmat
o decizie a Tribunalului Bucuresti care fusese deja pusa in aplicare.