Trust-Mart, o retea de magazine de alimente si de electrocasnice, este in tratative cu Wal-Mart si cu alte companii de peste ocean, a declarat un purtator de cuvant al companiei. O sursa apropiata companiei, care a refuzat sa isi dezvaluie identitatea inaintea incheierii tranzactiei, a declarat ca o astfel de tranzactie efectuata de Wal-Mart necesita acordul autoritatilor si nu va fi anuntata mai devreme de cateva saptamani.
Expansiunea in China, a patra economie a lumii, poate compensa nivelul redus al vanzarilor de pe piata din Statele Unite si poate ridica veniturile Wal-Mart. Planurile de expansiune in Asia ale retailer-ului american au fost afectate de retragerea acestuia de pe pietele din Germania si Coreea de Sud, la mijlocul acestui an, si de Aeon, al doilea retailer ca marime din Japonia, care a castigat luna aceasta drepturile exclusive de preluare a diviziei de supermarketuri a grupului Daiei.
„Aceasta miscare le va oferi mai multa putere pe o piata care va deveni din ce in ce mai importanta pentru ei”, a declarat Patricia Edwards, director financiar la compania de consultanta si investitii financiare Wentworth, Hauser & Violich, cu active de 8,2 mld. de dolari (6.5 mld. euro), inclusiv actiuni Wal-Mart.
Wal-Mart va cumpara in prima faza 31 de magazine de la Trust-Mart, care controleaza peste 100 de unitati, si isi va mari treptat reteaua, conform Wall Street Journal. Aceasta operatiune ii poate oferi un avantaj pe piata chineza in fata rivalului francez Carrefour.
Compania americana are deja mai mult de 60 de magazine in China si a declarat ca intentioneaza sa se extinda cu inca 20 pana la sfarsitul anului. Actiunile Wal-Mart au inregistrat in 2006 o crestere de 3,3%.
Wal-Mart vrea sa obtina o treime din venituri din operatiuni internationale, comparativ cu o cincime cat reprezinta acestea in momentul actual. Achizitia de pe piata chineza vine pe fondul vanzarii magazinelor sale din Germania, cu o pierdere de 1 mld. de dolari (aprox. 800 mil. euro), si a retragerii din Coreea de Sud.
Fondata in 1997, Trust-Mart are o retea de peste 100 de unitati, inclusiv francizati in peste 20 de provincii din China, conform datelor postate pe site-ul oficial. Compania are peste 30.000 de angajati si distribuie peste 20.000 de produse, incluzand alimente, electrocasnice si articole de imbracaminte, intr-o retea de magazine ce insumeaza o suprafata totala de peste 400.000 de metri patrati.