„Segmentul economic s-a comprimat, cel mainstream si premium s-au intarit, iar categoria super-premium a stagnat in primul trimestru”, a spus seful Ursus Breweries.
El a explicat aceasta evolutie prin faptul ca in perioade incerte, consumatorii prefera brandurile puternice, sigure. Weber a dat ca exemplu o perioada de declin anterioara, in care clientii preferau produsele IBM, care in ciuda pretului mai mare, nu prezentau riscuri.
Seful Ursus Breweries a mai comparat consumatorul de bere cu un investitor „in placere”.
„Daca te tratezi ca un caine zi de zi, devii caine”, a explicat Weber, care a mai spus ca pe timp de criza rujul creste in vanzari, deoarece femeile vor sa arate cat mai bine.
Vanzarile de bere pe piata locala s-au comprimat cu 4-5% in volum, in primul trimestru, potrivit estimarilor Ursus Breweries.
In segmentul premium, Ursus Breweries este prezenta cu marci ca Ursus, Red’s si Peroni Nastro Azzuro.
In segmentul mainstream, compania s-a remarcat cu brand-ul Timisoreana, iar pe segmentul economic vinde Ciucas, si in curand Azuga.
Weber a spus ca pe piata locala a berii se creeaza un segment distinct, lower-mainstream, pe care intentioneaza sa intre cu Ciucas, pentru a face loc, printre altele, marcii Azuga in segmentul economic.
Pe acest nou segment mai sunt marci ca Neumarkt si Burger, potrivit reprezentantilor din industrie.
In ciuda declinului din primele 3 luni ale anului, segmentul economic este unul dintre cele mai mari, acoperind 34% din vanzarile totale, sustine Weber.
Potrivit datelor companiei de retail audit MEMRB, segmentul economic si-a redus ponderea din totalul pietei la 36,8% in 2008, fata de 39,7% cat avea in 2007, in volum. In valoare, vanzarile de bere din segmentul economic au reprezentat anul trecut 26% din total, fata de ponderea de 28,5% detinutat in 2007.
Pe piata locala a berii, estimata intre 1,6-1,7 miliarde euro, Ursus Breweries concureaza cu companii ca Heineken, Inbev, URBB, European Drinks si Romaqua.