Compania aeriană Wizz Air a răspuns solicitărilor Ziarului Financiar cu privire la evoluția operațiunilor sale în Romania.
„În ceea ce priveşte operaţiunile Wizz Air în România, această sucursală funcţionează ca un centru de cost. Similar altor sucursale din reţeaua Wizz Air, operaţiunile şi finanţele sunt supravegheate de Wizz Air Hungary, iar datoria raportată este o poziţie în cadrul situaţiilor financiare ale grupului pentru a reflecta cheltuielile operaţionale multianuale ale sucursalei. Ca urmare, nu este relevantă pentru poziţia financiară a Wizz Air în România şi ar trebui să ne uităm mai degrabă la puterea financiară a companiei-mamă, Wizz Air Hungary şi Wizz Air Holdings Plc, care a consolidat rezultatele financiare ale tuturor companiilor din grupul său“,au transmis reprezentanţii companiei către publicația financiare.
Reprezentanţii companiei aeriene au informat că filiala din România reprezintă de fapt un centru de cost, de aici şi pierderile foarte mari raportate la venituri. Cifra de afaceri a filialei din România reprezintă de fapt venituri din alte activităţi de pe plan local pe care le desfăşoară compania decât operarea zborurilor. Banii tuturor biletelor vândute sunt încasaţi direct de către compania mamă.
Te-ar putea interesa și: WIZZ AIR anunță cinci noi rute din Cluj-Napoca și Craiova
România reprezintă a doua cea mai importantă piaţă din portofoliul companiei. Pe primul loc în clasament se află Italia, care a generat anul trecut venituri de 212 mil. euro. România este urmată în clasamentul celor mai mari pieţe din portofoliul companiei de către Polonia, care anul trecut a generat venituri de 106 mil. euro.
Wizz Air este o companie aeriană low-cost maghiară axată pe zboruri în Europa.
Principale baze ale companiei sunt Aeroportul Luton, de departe cel mai important „hub” cu 7,4 milioane locuri/an în 2018, Aeroportul Internațional Ferihegy din Budapesta, Aeroportul Internațional Henri Coandă București, Aeroportul Frederic Chopin din Varșovia, Aeroportul Internațional Katovice din Katovice și Aeroportul Sofia.
În România și Republica Moldova, pe lângă Aeroportul Internațional Henri Coandă, compania are baze operaționale pe Aeroportul Internațional Cluj, pe Aeroportul Internațional Craiova, pe Aeroportul Internațional Chișinău, pe Aeroportul Internațional Iași, pe Aeroportul Internațional Sibiu, pe Aeroportul Internațional Timișoara și pe Aeroportul Internațional Târgu Mureș, de asemena are zboruri de pe Aeroportul Internațional Constanța, Aeroportul Internațional Satu Mare și Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” Suceava.
Planul de înființare a companiei a fost conceput în luna iunie 2003, atunci când șase persoane cu experiență vastă și cu rezultate extraordinare în domeniul aviatic au făcut echipă cu Jozsef Varadi, Directorul General Executiv al operatorului aerian, conform informațiilor postate pe site-ul oficial.