Zarea a inregistrat anul trecut un profit de 9 mil. lei (2,75 mil. euro), in crestere cu 76%, la o cifra de afaceri de 48,2 mil. lei (13,7 milioane euro), in urcare cu 24%.
Cresterea cifrei de afaceri pe 2006 s-a datorat in special investitiilor in marketing, au spus oficialii companiei.
„In anul 2006, compania Zarea a investit numai in media aproximativ 6 milioane de euro (pret rate card – n.r.). Pe langa aceste sume , au mai fost alocate importante bugete in diverse activitati promotionale, materiale de vizibiltate, studii de piata”, a spus Rodica Draghici. Pentru 2007, investitiile in marketing se vor dubla, a precizat ea.
Cresterea cifrei de afaceri s-a realizat fara o majorare a costurilor cu stocurile, care au ramas la acelasi nivel din 2005, ceea ce a dus la o crestere a marjei de productie si a adaosului comercial.
Potrivit raportului financiar al Zarea, numarul mediu de salariati in 2006 a fost de 192, mai mare cu 34% fata de 2005 (143 salariati). Cresterea s-a realizat in departamentele de vanzari, productie, logistica si a fost necesara pentru realizarea unei cifre de afaceri mai mari, au declarat oficialii Zarea, citati de Newsin. Acest lucru a avut ca efect o crestere a costului cu forta de munca cu 52%, in anul 2006.
Zarea are un capital social de 4,1 milioane de lei, impartit in 41.591.660 actiuni cu o valoare nominala de 0,1 lei fiecare. Actionarul majoritar este compania Ambra, care detine 44,63% din capitalul firmei. Zarea comercializeaza produse la nivel national direct in retele de magazine Metro, Selgros, Cora, Kaufland, Carrefour, Billa si indirect prin distribuitori en-gros selectionati la nivel de judet.
Printre cele mai cunoscute marci ale companiei se numara Athenee Palace, Milcov, Corrido, Zarea Diamond Collection.