Grupul Zentiva a investit in Romania, in primii doi ani de la preluarea companiei de profil Sicomed, 25,6 milioane lei.
„In 2008-2009 ne-am propus sa depunem circa 55 de dosare de autorizare, precum si lansarea a 15 noi produse in ariile in care ocupam pozitia de lider”, a declarat Dragos Damian, director general Zentiva Romania.
Noile produse lansate vor fi atat medicamente cu prescriptie medicala, cat si OTC-uri (medicamente fara prescriptie).
In acest an, compania intentioneaza sa unifice divizia operationala si cea comerciala, prentru care va stabili o structura comuna de management. Totodata, compania are in vedere stabilirea unei strategii comune de dezvoltare, pe termen lung.
„Noua structura organizationala reprezinta o oglindire a structurii la nivel de grup, Romania fiind prima tara in care aceasta unificare are loc in cadrul grupului Zentiva”, a completat Damian.
Romanii cheltuiesc mai putin pe medicamente decat vecinii
Potrivit unui studiu prezentat joi de catre oficialii Zentiva, un roman aloca, in medie, 92 dolari pe an pentru cumpararea de medicamente. Spre comparatie, ungurii cheltuiesc anual 244 dolari/persoana pentru medicamente, iar cehii aloca 196 dolari pentru aceste produse.
Vanzarile din Romania au reprezentat anul trecut 12% din business-ul grupului Zentiva, potrivit datelor prezentate de companie.
Zentiva Romania a afisat un profit de 5,7 milioane de lei in primul trimestru din acest an, in crestere 37% raportat la perioada similara din 2007.
In acelasi interval, cifra de afaceri a cunoscut insa o diminuare de aproape 30%, la 39 milioane de lei. Anul trecut, profitul Zentiva Romania a cazut de 5,4 ori, diminuarea drastica realizandu-se pe fondul scaderii productiei.