Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

1 din 4 clienti are experiente neplacute cu furnizorii de servicii. Care sunt problemele

16 Oct, 17:49 • adrian.mihaltianu
Peste 30% dintre respondenti admit ca, in perioada recesiunii, furnizorii de servicii au incercat sa imbunatateasca serviciile pentru clienti si modul de relationare cu acestia. Cu toate acestea, zilnic, 25% dintre clienti au o experienta mai putin placuta cu furnizorii de servicii.
1 din 4 clienti are experiente neplacute cu furnizorii de servicii. Care sunt problemele

Principalele probleme
intampinate de clienti sunt: timpul lung de raspuns, informatii
incomplete, pasarea responsabilitatilor de la un om la altul si
intarzierea solutionarii, oferirea unei solutii care nu raspund
nevoii clientului, se arata in studiul “Satisfactia clientilor cu
privire la serviciile din Romania”.

Serviciile implicate in
studiu sunt telecomunicatii, servicii medicale, financiar-bancare,
service-uri auto, turism in scop de business.

Pentru clienti, cel mai separator
aspect este lipsa unui singur contact in comunicarea cu o companie,
atunci cand se doreste o informare sau solutionare.

Atunci
cand doresc sa rezolve o problema, 87% dintre consumatori folosesc
minimum 2 canale de comunicare. Telefonul se afla pe primul loc,
urmat imediat de email adresat direct unei persoane responsabile. De
asemenea clientii mai acceseaza pagina de Facebook a furnizorului,
site-ul companiei, sms-ul.

71%
dintre clientii nesatisfacuti
nu se vor mai intoarce catre
aceeasi companie
, exceptie o fac situatiile in care clientul are
un contract de servicii cu furnizorul, pe care nu il poate inchide
imediat, sau implica costuri de incheiere a contractului.

Conform
studiului, 56% dintre plangerile facute pe social media sunt
ignorate (contul de Facebook, adresa de email de pe site-ul companiei
contact@).

Principalele tendinte in politica de
customer
a companiilor pe care clientii le-au indicat in studiul
Client Metrics:

-Diversificarea canalelor de comunicare
la care compania sa raspunda in cel mai scurt timp – Telefonul si
conversatia cu un agent (83%) , email catre serviciul clienti (58%),
instant messaging / online chat cu o persoana care sa raspunda rapid
(32%), sectiunea Help sau FAQs de pe site-ul companiei (29%), SMS
(24%). Pe ultimul loc se afla forumurile online si comunitatile de
clienti (17%).

-Solutii mobile – pot genera o crestere a
satisfactiei clientilor pana la 56% si o crestere a vanzarilor de
pana la 19%, datorita faptului ca telefonul mobil este cel mai
accesibil mijloc de comunicare.

-Programe dedicate pentru „vocea
clientilor” – Respondentii considera ca este important ca o
companie sa ceara si sa primeasca feedback despre produsele,
serviciile si procesele organizationale, fapt ce i-ar putea ajuta in
optimizarea relatiei cu clientii si experienta acestora.

Totodata,
numai 18% dintre clienti sunt dispusi sa ofere acest feedback prin
intermediul unui chestionar. Principalul motiv pentru care exista
aceasta reticenta este lipsa de incredere ca informatiile oferite vor
fi luate in considerare si se vor regasi in servicii mai calitative,
se arata in studiul anuntat de Client Metrics, cel mai nou
instrument de monitorizare continua a satisfactiei clientilor, creat
de companiile Trendelligent si Blue Point.

Studiul a fost realizat in luna
septembrie – octombrie 2013, pe un esantion de 500 de persoane fizice
din mediul urban, cu varste cuprinse intre 25-45 ani si cu un venit
mediu de peste 600 euro/pers. Serviciile implicate in studiu sunt
telecomunicatii, servicii medicale, financiar-bancare, service-uri
auto, turism in scop de business.


Citeste si: De ce
sunt romanii nemultumiti de banci

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Horoscop 10 aprilie. Universul complotează în favoarea Taurilor!
Horoscop 10 aprilie. Universul complotează în favoarea Taurilor!
Rabla 2025. Subvenția pentru mașini electrice a fost majorată
Rabla 2025. Subvenția pentru mașini electrice a fost majorată
Prime de Paște 2025. Cine sunt angajații pentru care iepurașul vine mai devreme
Prime de Paște 2025. Cine sunt angajații pentru care iepurașul vine mai devreme
Frații Pavăl își extind afacerile din România. Investiţia totală se ridică la 15,5 milioane de euro și sunt create 136 de locuri de muncă
Frații Pavăl își extind afacerile din România. Investiţia totală se ridică la 15,5 milioane de ...
Orașul din România, lăudat de National Geographic. A fost inclus în topul destinațiilor din Europa: „Un peisaj gastronomic dinamic și divers”
Orașul din România, lăudat de National Geographic. A fost inclus în topul destinațiilor din Europa: ...
Ce planuri de vacanță au românii pentru vara lui 2025. Cei mai mulți și-au planificat vacanțe mai scurte de 7 zile – STUDIU
Ce planuri de vacanță au românii pentru vara lui 2025. Cei mai mulți și-au planificat vacanțe mai ...
Permis auto 2025. Care sunt costurile și ce presupune obținerea permisului de conducere
Permis auto 2025. Care sunt costurile și ce presupune obținerea permisului de conducere
Au început forările la magistrala M6, care va lega 1 Mai de Aeroportul Henri Coandă. Grindeanu: Undeva în 2027-2028 vom avea această magistrală
Au început forările la magistrala M6, care va lega 1 Mai de Aeroportul Henri Coandă. Grindeanu: Undeva ...
Cel mai vizionat clip de pe TikTok a stârnit controverse. Nimeni nu îl poate înțelege și are 3,6 miliarde de vizualizări
Cel mai vizionat clip de pe TikTok a stârnit controverse. Nimeni nu îl poate înțelege și are 3,6 ...
Noul Terminal al Aeroportului „Henri Coandă”, lansat în licitaţie. Cum va arăta
Noul Terminal al Aeroportului „Henri Coandă”, lansat în licitaţie. Cum va arăta
Câți bani vor cheltui românii pentru masa și pregătirile de Paște. Unii români iau credite – STUDIU
Câți bani vor cheltui românii pentru masa și pregătirile de Paște. Unii români iau credite – ...
Ai două maşini în garaj? Legea te obligă să plăteşti RCA mai scump în 2025
Ai două maşini în garaj? Legea te obligă să plăteşti RCA mai scump în 2025
UMB-ul lui Umbrărescu a adus aproape 400 de muncitori pe șantierul Autostrăzii Moldovei pentru primul nod rutier turbion din România
UMB-ul lui Umbrărescu a adus aproape 400 de muncitori pe șantierul Autostrăzii Moldovei pentru primul ...
Inteligența Artificială îți arată ce facultate ar trebui să alegi în 2025. Domeniile care vor avea o cerere mare pe piața muncii
Inteligența Artificială îți arată ce facultate ar trebui să alegi în 2025. Domeniile care vor ...
Ministrul Mediului laudă efectul pe care l-a avut Sistemul de garanție-returnare la noi în țară: ”România este mai curată decât era în urmă cu un an”
Ministrul Mediului laudă efectul pe care l-a avut Sistemul de garanție-returnare la noi în țară: ...
Alegeri prezidențiale 2025. USR retrage sprijinul pentru Elena Lasconi la alegerile prezidenţiale şi îl susţine pe Nicuşor Dan
Alegeri prezidențiale 2025. USR retrage sprijinul pentru Elena Lasconi la alegerile prezidenţiale şi ...
Jucăriile Montessori – cheia dezvoltării armonioase a copiilor în primii ani de viață
Jucăriile Montessori – cheia dezvoltării armonioase a copiilor în primii ani de viață
Ciorbă de spanac, rețeta vedetă a acestui post
Ciorbă de spanac, rețeta vedetă a acestui post