Studiul M:Metrics a fost efectuat in luna aprilie, pe un esantion de 11. 064 de utilizatori ai telefoniei mobile din SUA, ceea ce inseamna ca aproximativ 19 milioane de oameni ar putea cumpara un iPhone.
Tot conform studiului, 56% din utilizatorii de telefonie mobila din Anglia si 64% din SUA cunosc detalii despre dispozitivul produs de Apple (ce combina un telefon, un iPod si un dispozitiv de navigare pe Internet), ceea ce, conform oficialilor M:Metrics, este foarte bine pentru perioada dinainte de lansare.
Produsul Apple va iesi pe piata pe 29 iunie in Statele Unite si va fidisponibil exclusiv in reteaua operatorului AT&T.
Preturile iPhone, impreuna cu un contract pe doi ani, sunt de 499 de dolari (372,7 euro) pentru modelul cu memorie de 4GB, respectiv 599 de dolari (447,4 euro) pentru modelul cu memorie de 8GB.
Dintre persoanele care si-au exprimat interesul, doar 33% erau abonati ai AT&T, au precizat oficialii M:Metrics, adaugand ca numerosi abonati ai operatorilor rivali Sprint sau T-Mobile au declarat ca sunt dispusi sa-si schimbe operatorul doar pentru a putea achizitiona un iPhone.
„Va fi interesant sa vedem cat de repede isi vor inlocui consumatorii playerele digitale cu un iPhone”, a precizat Paul Goode, analist al M:Metrics.
Compania a estimat ca va vinde aproximativ 45 milioane de iPhone-uri pana la finele lui 2009 si ca va detine o cota de piata de 7% in SUA si de 2,8% in restul lumii.