Studiul, realizat
intre 4 si 6 decembrie 2012, a investigat comportamentul de cumparare
al romanilor cu ocazia Black Friday si a masurat intreaga piata de
retail din Romania. Rezultatele studiului post-Black Friday au
indicat o crestere accelerata a procentului romanilor familiarizati
cu acest eveniment – in mai putin de 20 zile, acesta a sarit de la
27,2% la 69,8%.
Dintre cei care au
auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumparat ceva de la
retailerii care au avut promotii in weekendul 23-25 noiembrie.
Conform studiului,
38,1% dintre cumparatori au ales de Black Friday sa cumpere
online.
Cei mai multi romani
s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-si completa sau
inlocui produsele electrocasnice din gospodarie: 44,4% din
achizitiile de Black Friday au reprezentat produse din aceasta
categorie.
Pe locul doi si trei
in preferintele romanilor s-au plasat tot produse din electroIT:
segmentul IT&C (in care au fost incluse laptopurile, telefoanele
sau tabletele) a reprezentat 30% din achizitii, in timp ce
electronicele (televizoare, aparatura foto-video etc.) au reprezentat
alte 24,3% dintre cumparaturi.
De Black Friday,
romanii au optat si pentru alte categorii de produse – segmentele de
fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumparaturi.
Jucariile au reprezentat 2,4% din achizitii in timp ce doar 2%
dintre romani au optat pentru produsele de bricolaj.
Din ce magazine
au ales romanii sa-si faca cumparaturile de Black Friday
1. eMAG.ro –
21,1%
2. Flanco – 18,4%
3. Altex+Mediagalaxy – 12,3%
4. Domo
– 9,4%
5. Carrefour – 8,6%
6. Metro – 2,8%
7. evomag.ro –
2,2%
8. PCGarage.ro -1,6%
9. Kaufland – 1%
10.Azerty.ro,
Clickshop.ro, Cel.ro – 0,6%
Studiul a fost
realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti din mediul urban si
rural, cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani. Eroarea de
esantionare a studiului este de +/-2,2%.
Parte a grupului
Daedalus, care are peste 15 ani de activitate in Romania, Daedalus
Millward Brown este cea mai mare companie de profil cu capital
integral romanesc.