Produsele si
serviciile turistice sunt atat de cautate online in Romania, incat
doar 1% dintre cumparatori se intereseaza doar offline de pachetele
promovate de agentii, in timp ce 80% dintre romani aleg sa caute pe
Internet destinatii, oferte de pachete si servicii, pareri ale
utilizatorilor etc.
Principala sursa de
informare online pentru cei care caut
a oferte de vacanta este
motorul de cautare Google.
“Din analizele SEO
monitor, am dedus o tipologie de comportament de cumparare
in online: s-a observat ca prima data cautarile se fac in scop de
cercetare, pe cuvinte si expresii generale, cum ar fi: ”vacanta
Grecia”, ”vacanta Turcia”, ”oferta vacanta 2013” etc.
Utilizatorii verifica rezultatele afisate de Google, iar cand sunt
pregatiti pentru achizitie, cauta pe acelasi motor rezultate
specifice, prin cautari ce pot include destinatia dorita, numele
hotelului, perioada, pretul etc.”, a spus Cosmin Negrescu, CEO SEO
monitor.
In privinta
achizitiei pachetelor, tendintele arata ca plata online va fi solutia
din ce in ce mai abordata de romani. Cercetarile recente arata ca
momentan 42% dintre pachetele turistice cumparate in Romania
sunt cumparate online, tendinta fiind de crestere.
“Din punct de
vedere al optimizarii pe motoarele de cautare – Google,
agentiile turistice pot avea foarte mult de castigat daca se
pozitioneaza corect si isi promoveaza din timp serviciile.
Consumatorii stiu deja foarte bine ca piata este foarte competitiva,
acesta fiind poate si unul dintre principalele motive pentru care 80%
aleg sa caute pe Google inainte de a cumpara: sa compare, sa verifice
etc. De aceea, o agentie cu un pachet de servicii foarte competitiv,
poate avea de pierdut in sezon daca nu are oferta destul de vizibila
pe Google”, a precizat Cosmin Negrescu.