Pentru ambele
componente oficialii companiei apreciaza niveluri de crestere
ridicate in perioada imediat urmatoare, insa este greu de estimat
care dintre ponderi va inregistra cea mai mare crestere.
Grupul iQuest
implineste anul acesta 15 ani de la infiintare, an in care afacerile
companiei s-au ridicat la peste 22 de milioane de euro, fiind
realizate cu clienti internationali precum Roche, Virgin Atlantic
Airlines, Vodafone, Ikea si Microsoft, dar
si cu clienti
locali, cum ar fi Banca Transilvania, Aegon sau Logistic E van Wijk.
Compania numara in
prezent peste 500 de specialisti IT in 10 centre din Romania
(Cluj-Napoca, Brasov, Sibiu, Craiova si Bucuresti), Germania
(Frankfurt), Suedia (Gotheburg), Elvetia (Zürich), Ungaria
(Budapesta) si Statele Unite (Palo Alto), si este unul dintre membrii
fondatori ai Cluj IT Cluster, cel mai important cluster in domeniul
IT la nivel national.
„Obstacolele primilor doi ani au fost aproape insurmontabile si a
durat circa 2 ani pana am reusit prima vanzare in Germania”,
spune Cornelius Brody (foto), CEO-ul si fondatorul iQuest, despre primii ani
de la infiintarea companiei, in 1998.
„Pe langa cele 4 centre de
dezvoltare software din Romania, am infiintat si 6 birouri externe
focusate pe relatia cu clientii. Acestea ne permit sa fim mai aproape
de clientii din Germania, vestul si nordul Europei si SUA. De curand
am deschis un sediu in Elvetia, pentru a sustine cresterea
business-ului iQuest si in aceasta regiune”, a explicat Thomas
Wittig, in calitate de co-chief executive officer (co-CEO) iQuest,
venit la conducerea companiei la inceputul acestui an.
In ultimii 5 ani, compania a
inregistrat o crestere anuala constanta de 20%-25% a numarului de
angajati, in prezent, in centrele iQuest din tara si strainatate
lucrand peste 500 de specialisti IT. In urmatorii 3-4 ani,
reprezentantii companiei estimeaza mentinerea aceluiasi ritm de
crestere.
„Ne vom ghida in continuare dupa
principiul nostru si anume ca evolutia business-ului dicteaza
cresterea de personal si nu invers. Evolutia numarului de angajati in
cadrul iQuest a fost una liniara si consistenta cu necesitatile
venite din partea clientilor nostri”, a precizat Cornelius Brody.
In calitate de Microsoft Gold Certified
Partner, iQuest este unul dintre principalii parteneri locali ai
companiei americane, deruland o serie de proiecte in zona solutiilor
software de business. Recent, a finalizat implementarea solutiei
Microsoft Dynamics AX 2009, pentru gestionarea si optimizarea
proceselor de logistica, depozitare si reducere a costurilor pentru
Logistic E van Wijk, companie de logistica prezenta pe plan local.
Compania este si partener Oracle,
pentru care iQuest deruleaza proiecte atat in zona sectorului public,
precum cel desfasurat pentru Arhivele Nationale sau cel realizat in
parteneriat cu Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca, dar
si in sectorul privat, unul dintre ele fiind desfasurat pentru
compania Bertus.
„Clusterul IT reprezinta o solutie de
dezvoltare pentru Romania din care am dorit sa facem parte si unde am
sesizat oportunitatea de a utiliza un alt model de business, decat
cel cu care ne-am obisnuit. Ne propunem sa cream proprietate
intelectuala in zona IT, pe care sa o reutilizam, spre deosebire de
outsourcing, unde proprietatea intelectuala este a clientului.
In
cadrul clusterului, vom avea oportunitatea sa derulam proiecte mult
mai mari decat putem prelua ca si companie individuala”, a declarat
Alexandru Tulai, presedintele Cluj IT Cluster si head of business
consultancy iQuest.
Potrivit acestuia, la fel de importanta
este si colaborarea cu universitatile implicate in proiectul Cluj IT
Cluster, respectiv Universitatea Tehnica Cluj-Napoca si Universitatea
Babes-Bolyai, prin care sa se asigure cresterea gradului de pregatire
al fortei de munca in IT, astfel incat absolventii de specialitate sa
poata intra mult mai rapid in mediul de business.
iQuest a inregistrat anul trecut afaceri de 22 de milioane de euro, in crestere cu 35% fata de 2011.