„Potrivit IDC, pe segmentul de notebook-uri, care sunt core business-ul nostru, avem in trimestrul trei al acestui an o cota de piata de 23,6%, si ne-am pastrat pozitia de lider in Romania. Pentru 2009 ne propunem minim 25% cota de piata”, a spus pentru DailyBusiness.ro Bogdan Iftemie, directorul de vanzari al Acer Romania.
Printre premizele care vor ajuta Acer sa realizez acest obiectiv se numara cresterea cotei de piata pe pietele emergente, sustinute in principal de volumele mari de Netbooks Aspire One pe platforma Atom. „Vom pune focus accentuat si in Romania in perioada urmatoare pe Aspire One, mai ales in contextul actual de criza, care favorizeaza segmentul de pret entry in defavoarea celor mid-range si high-end”, precizeaza Iftemie. Totodata, printre premizele enumerate de directorul de vanzari al Acer Romania pentru cresterea cotei de piata se numara si continuarea procesului de consolidare in industrie.
„Investitiile in 2009 se vor indrepta spre cresterea echipei locale. Noi avem un business 100% indirect, prin parteneri. Succesul nostru depinde de partenerii nostri si implicit de suportul pe care il oferim retelei de parteneri”, adauga Iftemie.
In primele noua luni ale acestui an, Acer a vandut aproximativ 60.000 de unitati marca Acer si estimeaza ca vanzarile vor depasi 90.000 de unitati pana la sfarsitul anului.
In ceea ce priveste piata, reprezentantul Acer este de parere ca tendintele majore sunt orientarea clara catre produsele branduite, cresterea agresiva a segmentului notebook-urilor in defavoarea desktopurilor si schimbarea criteriilor de cumparare, orientate mai mult catre design si culoare.
„Piata creste si va mentine cresterea si in 2009, numai ca diversele segmente cresc cu viteze diferite. Noi vedem deocamdata o crestere agresiva pe segmentul consumer si probabil ca mai avem 2-3 ani in fata pana cand vom simti o incetinire si o relativa saturare a pietei”, este de parere Iftemie.
Principalii competitori ai Acer pe piata locala de notebook-uri sunt Dell si HP.