Compania a anuntat lansarea unei noi versiuni a aplicatiei AnytimeCRM, sistem integrat pentru managementul relatiilor cu clientii, cu noi functionalitati care vizeaza printre altele castigarea unei vizibilitati mai bune asupra activitatilor echipelor de vanzari ale companiilor.
„Criza a fortat firmele din piata sa se orienteze catre procese de vanzare eficiente si controlate, practic vorbim de o schimbare majora de comportament in afaceri”, a declarat Marian Stirbescu, sales si marketing manager ASF.
„Companiile au devenit preocupate de reducerea costurilor, obtinerea de beneficii rapide, exploatarea fiecarei oportunitati aparute in piata si cresterea rezultatelor, in conditiile desfasurarii activitatii cu resurse mai putine Actualizarile din aceasta toamna ale AnytimeCRM au la baza aceste schimbari de abordare, aparute pe parcursul anului in managementul echipelor de vanzari din toate indrustriile”, a mai spus Stirbescu.
Oficialii ASF tintesc pana la sfarsitul anului viitor circa 350.000 de euro din comercializarea noii versiuni AnytimeCRM 4.3.
In functie de versiune, numar de utilizatori si complexitatea proceselor, plaja de cost pentru AnytimeCRM porneste de la cateva mii de euro pentru firme mici si poate ajunge la cateva zeci de mii pentru companiile medii.
O varianta a aplicatiei va fi ofertata in regim de inchiriere (Software as a Service). Pe acest segment, compania preconizeaza venituri de pana la 40.000 de euro pentru 2010, deocamdata un procent mic din cifra de vanzari totala, sustine Stefan Paun, managerul ASF.
„Piata de CRM din Romania este mult in urma celor din tarile UE. Daca la noi, ea se situeaza la circa 7% din piata de ERP, de exemplu in Cehia, CRM-ul este aproape la jumatate din vanzarile totale de ERP (Enterprise Resource Planning – n.r.)”, apreciaza Marian Stirbescu.
Cu toate acestea, mare parte din afacerile companiei vor fi acoperite de aplicatia de colectare de debite Capone, care va genera venituri de circa 1 mil. euro pentru ASF.
Studiu: cum s-a schimbat comportamentul echipelor de vanzari in 2009
Daca in 2008 clientul solicita vanzarea de solutii software, in prezent, vanzatorul trebuie sa caute clienti noi, rezulta dintr-un studiu efectuat de ASF. In anii precedenti, accentul se punea mai ales pe cresterea vanzarilor, in prezent insa accentul punandu-se pe atingerea target-ului.
Tot anul acesta a crescut si controlul asupra agentilor, din partea managementului, urmarindu-se mai atent oportunitatile pentru a nu mai pierde ocazii. Daca in 2008 nu se colectau informatii detaliate despre clientii existenti sau potentiali, in 2009 echipele de vanzari colecteaza informatii foarte detaliate care ar putea sa ii sprijine in activitatea de vanzare.
In anii precedenti, parte din proiecte erau unice per client, in 2009 echipele de vanzari incercand sa pastreze cat mai mult timp clientii in portofoliu.
Stiudiul a fost realizat in cadrul a 100 de companii prezente pe piata din Romania.
ASF este o firma romaneasca infiintata in 2001 si a dezvoltat pana in prezent 4 linii de afaceri: sistemul de colectare Capone, suita de aplicatii AnytimeCRM, software-ul de raportare NextReports si dezvoltarea de solutii la cererea clientului. Echipa ASF este formata din peste 50 de oameni.