Romania are, alaturi de Grecia, cea mai mare rata de crestere a vanzarilor de baze de date in regiunea Europei de Sud-Est, a declarat miercuri, intr-un comunicat, Dan Garlasu, technology sales director in cadrul Oracle Romania.
Veniturile provenite din licentele de baze de date ale Oracle Romania reprezinta aproximativ 30% din cifra de afaceri a companiei pentru anul fiscal 2007, in crestere cu aproximativ 30% fata de anul financiar anterior. Compania nu a comunicat datele financiare pentru Romania. Politica Oracle vizeaza comunicarea de date financiare doar la nivel de grup.
„In Romania, cota de piata Oracle pentru sistemele de gestiune a bazelor de date a fost de 72,1% in 2005, conform raportului IDC. In lipsa datelor oficiale pentru 2006, estimarea noastra este ca ne mentinem la acelasi nivel, cumuland peste doua treimi din piata sistemelor de gestiune a bazelor de date”, a declarat Dan Garlasu.
Cele mai multe afaceri Oracle in Romania s-au realizat in domeniul serviciilor financiar-bancare – 30%, serviciile publice cu 24%, sectorul de telecomunicatii cu aproximativ 20% si sectorul de utilitati cu 12%. Intreprinderile mici si mijlocii reprezinta pentru Oracle un segment deosebit de important, vanzarile de baze de date cumuland si in acest sector un procent semnificativ, cu o rata de crestere anuala de 45%.
Oracle a lansat miercuri, pe piata romaneasca, Oracle Database 11g, ultima versiune a celei mai renumite baze de date din lume, cu peste 400 de functionalitati, 15 milioane de ore de testare si 36.000 de luni/persoana de dezvoltare, aflata la cea mai inovativa versiune a sa.
Conform raportului Gartner pe 2006, Oracle este numarul 1 in lume cu o cota de piata a sistemelor de gestiune a bazelor de date relationale de 47,1%, in crestere fata de 46,8% in 2005.
Cresterea veniturilor Oracle din software-ul pentru sistemele de gestiune a bazelor de date este de 14,9% in 2006, cumuland venituri de 7,2 miliarde dolari, fiind mai rapida decat rata medie de crestere a pietei, care se situeaza la 14,2% in 2006. Oracle continua astfel sa detina o cota de piata mai mare decat ceilalti doi competitori majori la un loc.