Potrivit companiei,
cresterea a fost sustinuta de investitiile in modernizarea retelei de
magazine, in dezvoltarea echipei si in managementul portofoliului de
produse.
Flanco a investit peste 2,5 milioane
euro in reteaua de magazine, atat in modernizarea, remodelarea si
extinderea unor spatii deja existente, cat si in deschiderea unor
magazine noi in orase precum Iasi, Sibiu, Cluj, Oradea, Ploiesti,
Deva, Targoviste sau Bucuresti. In prezent compania detine o retea de
78 de magazine, cu o suprafata totala de peste 44.500 mp, a spus
Violeta Luca, CEO Flanco.
Astfel, pe o
suprafata totala de vanzare mai mare cu 10% decat in anul 2011,
compania a inregistrat vanzari mai mari cu 25%, crescand
rentabilitatea vanzarii/mp la peste 3.200 euro.
Potrivit oficialilor
companiei, Flanco are o cota de piata de 13%.
Flanco are o retea nationala de 78 de
magazine si o echipa de peste 900 de angajati.
Violeta Luca a fost numita in functia
de director general al Flanco in vara anului trecut, inlocuindu-l
pe Adrian Olteanu.
Principalii competitori ai Flanco sunt
Altex si Domo. Acestia nu si-au publicat inca rezultatele financiare.
[b]Crestere pe piata de electroIT[/b]
Piata de electroIT din Romania a
crescut cu 5% comparativ cu 2011, in vreme ce piata vest-europeana a
inregistrat un avans de numai 0,2%.
“Majorarea de 5% a pietei de
electro-IT a fost sustinuta de vanzarile de produse IT (laptop,
notebook, tablete) – in crestere cu 7% comparativ cu anul precedent
si de telefoanele mobile – care au inregistrat un avans de 15%”,
sustin oficialii Flanco.
Segmentul de electronice, respectiv
televizoare, sisteme audio si camere foto-video a inregistrat o
crestere de 5%. Electrocasnicele mari si mici s-au mentinut la
nivelul anului 2011.
Cifrele de piata aferente anului 2012
releva un apetit ridicat al consumatorilor pentru cele mai noi
tehnologii (in segmentele IT, telefoane si electronice), demonstrat
si de gradul de penetrare al internetului de peste 60% (unul dintre
cele mai ridicate din Europa), dar si de viteza de adoptare a celor
mai noi telefoane, smart TV-uri, tablete si notebook-uri.
Totusi, romanii investesc in medie
numai 70 euro/an pentru produse de electro-IT, comparativ cu
Germania, unde consumul se ridica la peste 600 euro/an pe cap de
locuitor sau Grecia, tara in care consumul este de 160 euro/an.
Astfel, pe termen mediu si lung se identifica oportunitati
semnificative de crestere, spun reprezentantii Flanco.
Stilul de viata al romanilor face ca
televizorul sa fie “eroul” aparaturii de acasa, in vreme ce
electrocasnicele mari inregistreaza in Romania o rata de innoire mai
scazuta. Astfel, multe gospodarii schimba combina frigorifica sau
masina de spalat numai daca acestea se defecteaza, dupa mai bine de
10 ani de utilizare.
“Luand in calcul afinitatea romanilor
pentru produsele «la moda», este evident ca segmentul de
electrocasnice are un potential semnificativ de crestere, care poate
fi stimulat printr-o mai buna intelegere a tehnologiilor si implicit
a beneficiilor”, a declarat CEO-ul Flanco.
Cresteri importante, de peste 10% au
inregistrat electrocasnicele incorporabile. Schimbarile in stilul de
viata si in amenajarea interioarelor au facut ca multe dintre
gospodarii sa opteze pentru bucatarii open-space, unde
electrocasnicele sunt vizibile in zona de living, astfel ca design-ul
a devenit un criteriu important de selectie. In acelasi timp, exista
categorii de produse, cum ar fi masinile de spalat vase, care vor
deveni si pentru romani un standard in ceea ce priveste dotarile unei
case moderne, asa cum se intampla in tarile europene.