Profitul net al Nokia a crescut cu 19%, la peste 4,3 mld. euro, fata de 3,6 mld. euro in 2005.
Vanzarile de telefoane mobile ale Nokia, la nivel mondial, au crescut anul trecut cu 19%, atingand aproape 24,77 mld. euro. Cel mai dinamic segment a fost insa cel de multimedia, unde vanzarile au avansat, in 2006, cu 32%, pana la 7,87 mld. euro.
„Nokia a reusit sa-si majoreze semnificativ cota de piata la nivel mondial pana la un nivel estimat de 36%, consolidandu-si pozitia de lider in industria telefoanelor mobile. Am reusit sa obtinem aceste rezultate datorita fortei marcii Nokia la nivel mondial, dar si a produselor lansate”, a declarat Olli-Pekka Kallasvuo, CEO Nokia.
In trimestrul al patrulea, profitul Nokia a avansat cu 19%, pana la 1,27 mld. euro, iar vanzarile au crescut cu 13%, la 11,7 mld. euro.
Vanzarile de dispozitive mobile ale Nokia s-au ridicat in ultimul trimestru al anului trecut la 105,5 milioane de unitati, in crestere cu 25,9% fata de perioada similara a lui 2005. Vanzarile de dispozitive mobile cuprind vanzarile de telefoane mobile, dar si pe cele de produse multimedia si solutii pentru companii. Cea mai dinamica piata a fost, in trimestrul al patrulea, zona Asia-Pacific, cu o crestere de 60% a vanzarilor, urmata de China, cu un avans de 53,7%, si Orientul Mijlociu si Asia, cu o crestere de 50%.
Vanzarile pe piata europeana au crescut in trimestrul al patrulea cu 11,4%, pana la 33,3 milioane de unitati, in timp ce vanzarile din America de Nord au scazut cu aproape 40%, pana la 5,9 milioane de unitati.