Orange Romania a reusit o incetinire a scaderii afacerilor, avand in vedere ca in S1 2009 diminuarea business-ului fata de anul anterior fusese de 15,4%.
In intervalul ianuarie-iunie 2010, operatorul telecom a avut in Romania o pierdere EBITDA de 45 milioane de euro.
Compania a raportat o imbunatatire a veniturilor in al doilea trimestru, cu o scadere de doar 7,4%, dupa ce in primele trei luni a afisat o reducere de 10,1%.
Astfel, Orange a realizat venituri de 247 milioane de euro in T2, fata de aceeasi perioada a anului trecut cand acestea au fost de 267 milioane de euro.
Potrivit companiei, veniturile din T2 s-au majorat cu 4,2% fata de primul trimestru al anului 2010, cand cumulau 237 milioane de euro.
„Urmand tendinta din prima parte a anului, nivelul veniturilor a continuat sa se stabilizeze si a consemnat imbunatatiri de la luna la luna. Conform estimarilor noastre, cota valorica de piata a companiei a crescut datorita evolutiei ARPU (venit mediu adus de clienti – n.r.) si a bazei de clienti cu abonamente. Chiar daca baza de clienti prepay a scazut pe fondul deteriorarii conditiilor economice, estimam ca pe acest segment cota valorica de piata a ramas stabila”, a declarat Thierry Millet, CEO Orange Romania.
La sfarsitul lui iunie, compania avea 10,47 milioane de clienti, in crestere cu 1% fata de finele lunii similare din 2009.
Pe segmentul datelor mobile, Orange Romania a obtinut o crestere cu 29% a veniturilor in al doilea trimestru al anului comparativ cu trimestrul anterior. Cresterea pe acest segment a fost sustinuta in principal de lansarea pachetelor cu smartphone-uri la tarife accesibile pentru un numar tot mai mare de clienti si a optiunilor dedicate pentru accesul la internet pe mobil, precum optiunea My Smartphone.