- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Afacerile Panasonic Romania au scazut cu 85% in anul fiscal 2008-2009

03 Apr, 17:20 • Redactia DailyBusiness
Panasonic Romania a inregistrat in anul fiscal 2008-2009, incheiat la 31 martie, o cifra de afaceri de 166 milioane de lei (45 mil. euro), in scadere cu 85% fata de anul fiscal anterior si cu 82% fata de planul de afaceri estimat, a declarat pentru NewsIn Catalin Savulescu, managing director al companiei in Romania.
Afacerile Panasonic Romania au scazut cu 85% in anul fiscal 2008-2009

Acesta a spus ca investitiile din acest an vor fi reduse cu 40% fata de cele din 2008, avand in vedere ca Panasonic Romania estimeaza revigorarea pietei de electronice si IT cel mai devreme la mijlocul lui 2010.

”Multe dintre companiile din Romania se bazeaza pe suport de la companiile mama, majoritatea localizate in SUA, Germania, Franta si Japonia, tari care sunt foarte afectate in acest moment. Revigorarea economiei americane poate influenta pozitiv toate industriile, inclusiv pe a noastra. In plus, piata de IT si electronice din Romania ar trebui sa primeasca un push, de la economiile din Europa si Japonia pentru a-si reveni. Insa, oricat de mult am dori noi ca firmele mari sa investeasca in Romania, un impediment foarte mare il constituie infrastructura. Firmele nu vor mai veni, pentru ca acestea nu vor putea scoate marfa din tara intr-un timp foarte scurt”, a explicat seful Panasonic Romania.

Pentru reducerea cheltuielilor, filiala locala a grupului nipon a schimbat operatorul de logistica si este in discutii pentru renegocierea chiriei sau chiar mutarea sediului.

”In prezent incercam sa ne adaptam „din mers” la modificarile structurale ale competitiei si ale partenerilor, la problemele care sunt in piata si la scaderea cererii, pentru a asigura, pe cat posibil, o profitabilitate necesara supravietuirii. In prezent, targetul de vanzari este pe locul doi, mai importanta este supravietuirea pe piata si pastrarea structurii organizationale necesara operationalitatii. In afara reducerilor costurilor logistice, se va reanaliza structura bugetelor de marketing. De asemenea, vom incerca sa ne reorientam directia de promovare a brandului Panasonic pe canale de media mai eficiente, care beneficiaza de costuri reduse fata de cele traditionale. In plus, vom incerca ca, pe partea de parteneriate strategice, investitiile sa fie optimizate”, a declarat Catalin Savulescu.

Panasonic Romania are in prezent 40 de angajati si nu prevede disponibilizari in acest an.

In ceea ce priveste cota de piata in Romania, Panasonic se plasa la sfarsitul lui 2008 pe pozitia a patra, fiind devansat de principalii competitori Samsung, Sony si Philips, potrivit unor estimari de piata, a scris NewsIn.

”Ne dorim ca la sfarsitul lui 2009 sa ajungem la o cota de piata care sa ne permita o pozitionare pe locul trei in ceea ce priveste consumul de electronice din Romania. Ambitiile sunt mari intr-o piata afectata destul de mult de criza. Avem sperante ca, prin imbunatatirea strategiei de marketing si prin noile produse pe care le vom introduce pe piata din Romania, pana la sfarsitul acestui an, vom reusi sa ne imbunatatim pozitia”, a afirmat Catalin Savulescu.

Potentialul pietei de IT si electronice este in scadere. Avand in vedere ca toti jucatorii de pe piata de retail au anuntat restructurari destul de mari, acest lucru va influenta negativ puterea lor de desfacere.

”Restructurarile din retail vor avea un impact mare asupra consumului pe piata de electronice. Cea mai optimista varianta este o scadere de 20%, cea mai pesimista fiind o scadere cu 30-40%”, a apreciat Savulescu.

Avand in vedere ca economia Romaniei a fost cladita 90% pe credite, reprezentantul companiei Panasonic crede ca cea mai mare investitie pentru revenirea sectorului in care isi desfasoara activitatea este in refacerea sistemului bancar. De asemenea, Catalin Savulescu apreciaza ca, pe termen lung, domeniul IT si electronic ar trebui sa creasca cel mai mult.

”Conform unor studii de piata facute de o companie specializata, gradul de penetrare pentru televizoarele cu tub plat este sub 30%, iar pentru camerele video, foto si sistemele home cinema este sub 50%. Numai ca, din cauza crizei, toata lumea este speriata si este in stare de expectativa. Daca ne uitam in jurul nostru, Romania este a doua tara din zona centrala si sud-est europeana ca suprafata si ca numar de locuitori dupa Polonia, dar avem o putere de cumparare foarte mica”, a adaugat managing directorul Panasonic Romania.

Panasonic a patruns pe piata din Romania in 1996, cand a preluat societatea Electronica International. Compania produce electronice, electrocasnice, echipamente electronice pentru dotarea avioanelor, echipamente medicale, componente, biciclete, precum si echipamente electronice industriale.

Urmărește Daily Business pe Google News