„Dintre functiile cele mai utilizate ale telefonului mobil, in afara de voce si SMS, pierderea agendei de contacte ar afecta cele mai multe persoane indiferent de varsta – 77% dintre respondenti declara ca o acceseaza zilnic. Urmatorul in lista este ceasul desteptator, folosit zilnic de 35% dintre respondenti”, se mentioneaza in comunicatul GfK.
Pentru restul de functii analizate, varsta utilizatorilor isi spune cuvantul: playerul de muzica este folosit zilnic sau aproape zilnic de 32% dintre tinerii intre 18 si 24 de ani si doar de 12% de catre cei cu varsta intre 25 si 34 de ani.
Bluetooth si infrarosu sunt folosite saptamanal de 41% dintre tinerii intre 18 si 24 de ani si doar de 11,8% de catre cei cu varsta intre 25 si 34 de ani.
In legatura cu frecventa cu care romanii folosesc telefonul mobil, studiul GfK arata ca acesta este utilizat cu intensitati diferite in functie de varsta, iar diferentele sunt semnificative pe masura ce creste intervalul de varsta analizat.
Tinerii sub 24 de ani ar fi cei mai afectati de privarea de telefonul mobil – acestia utilizeaza zilnic aproximativ 3 functii ale telefonului lor – in vreme ce persoanele cu varsta peste 35 de ani se declara a fi cel mai putin afectate de o astfel de privare. Aceasta categorie de romani se rezuma la a utiliza doar o functie suplimentara a telefonului mobil.
Studiul GfK Omnibus a fost realizat pe un esantion de 1.000 de respondenti, reprezentativ la nivel national. Rezultatele acestuia arata ca aproximativ 75% din populatia Romaniei de peste 15 ani detine telefon mobil, iar in mediul urban, proportia de utilizatori se ridica pana la 85%.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. De peste 8 ani, GfK Romania este institutul numarul 1 de cercetare de piata din Romania.
Infiintat in urma cu 75 de ani ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.