Pentru anul in curs, Altex estimeaza ca veniturile se vor situa la aproximativ acelasi nivel cu cel din 2009.
Altex a avut in 2009 un profit EBITDA de 5,5 mil. euro si estimeaza pentru 2010 o crestere usoara, de pana la 6 mil. euro.
Sectorul IT&C a generat companiei afaceri de 39 mil. euro anul trecut, in scadere cu 50% fata de 2008. Pentru anul in curs, reprezentantii Altex mizeaza pe o crestere a acestei nise cu 3%, pana la 40 mil. euro.
Sectorul de electronice a scazut cu 50% anul trecut, pana la 66 mil. euro. Compania estimeaza o crestere mica anul acesta, de 1%, pana la 66,5 mil. euro.
Sectorul de electrocasnice a inregistrat o scadere de 44%, pana la 48 mil. euro. Pentru 2010, previziunile indica o scadere de 4%.
Electrocasnicele mici au scazut cu 44%, pana la 27 mil. euro in 2009. Pentru anul in curs, compania estimeaza ca va inregistra o crestere de 2%, pana la 27,5 mil. euro.
In 2010 nu se intrevede o crestere a pietei de electronice, pe fondul recesiunii economice si a cresterii somajului, insa parcursul va fi mai stabil.
In primul trimestru din acest an, compania estimeaza venituri de 37 mil. euro, februarie fiind cea mai slaba luna de vanzari din tot anul. In urmatorul trimestru, Altex estimeaza vanzari de 39 mil. euro, in trimestrul 3 de 41 mil. euro, iar in ultimul trimestru din an, pe vanzari de 60 mil. euro.
Compania are in prezent un numar de 49 magazine Altex si 15 Media Galaxy, cu o suprafata de vanzari de 85.000 metri patrati. Vanzarile pe metrul patrat in 2009 au fost de 2.100 euro.
Anul acesta, compania va mai deschide 2-3 magazine Altex, avand alocate fonduri de pana la 500.000 euro in acest scop. Altex nu va mai inchide magazine in 2010, ci cel mult va reloca.
De asemenea, compania va aloca aproximativ 300.000 euro pentru investitii in securitate, deoarece pericolul de furturi a crescut.
Principalii concurenti ai Altex sunt Domo, Flamingo, Depozitul de Calculatoare sau eMag.ro.