„Din punct de vedere al profitului, anul 2007 a insemnat un indicator EBITDA de 9 milioane euro”, a declarat Adrian Urda, director general executiv Altex.
„Acest lucru a fost posibil datorita implementarii procedurilor de reorganizare si eficientizare, care au dus si la optimizarea cheltuielilor operationale. Mentionam insa si influenta evolutiei cursului valutar care a afectat negativ rezultatul financiar net al anului fiscal 2007”, a mai spus oficialul grupului de retail IT&C, electronice si electrocasnice.
Altex a inregistrat in 2007 o cota de piata de circa 27,3%, conform oficialilor companiei.
Suprafata comerciala totala a retelelor Altex si Media Galaxy era de aproximativ 90.000 metri patrati la sfarsitul lui 2007, cu peste 15% fata de anul anterior si cu peste 35% fata de anul 2005. Grupul a deschis anul trecut 4 magazine Media Galaxy in orasele Cluj, Targu Mures, Satu Mare si Iasi, cu suprafata totala de 12.600 metri patrati si 10 magazine Altex in orasele Craiova, Vaslui, Oradea, Galati, Ploiesti, Piatra Neamt, Cluj, Alba Iulia, Timisoara cu suprafata totala de 12.000 metri patrati.
Pentru anul 2008, Altex Romania va deschide inca 9 magazine Altex si 9 magazine Media Galaxy, care vor duce la cresterea suprafetei comerciale cu aproximativ 50.000 mp. Planurile de dezvoltare pentru 2008 vizeaza un buget de investitii de 25 milioane euro, in crestere cu peste 25% fata de investitiile inregistrate in 2007.
Tot in 2007, numarul total de angajati ai lantului de retail a crescut cu 30% fata de 2006 si cu 5% fata de 2005. Investitiile grupului in formarea personalului s-au ridicat la aproximativ 150.000 euro, in crestere cu 35% fata de 2006 si aproximativ 100% fata de 2005.
„2006 si 2007 sunt anii care reprezinta un amplu si complex proces de remodelare si reorganizare a business-ului. 2006 s-a dovedit in mod special un an dificil, dar cel mai important este faptul ca in aceasta perioada am continuat strategia inceputa in 2003, Dual Chain Startegy „, a declarat Dan Ostahie, presedintele Altex.
In consecinta, au fost introduse noi proceduri legate de fluxul de marfa, precum si inchiderea sau relocarea unor magazine cu suprafete insuficiente sau ineficiente. La acestea se adauga descentralizarea proceselor, ceea ce a dus la cresterea viitoare a vanzarilor si a volumelor tranzactionate.
Cresteri pe toate segmentele, mai putin cel GSM
Pentru produsele electrocasnice mari, compania a inregistrat o crestere a vanzarilor de peste 40% fata de cele din 2006. Cresterea cea mai importanta, de 50% fata de vanzarile din 2006, respectiv 12% fata de 2005, a fost obtinuta la aparatele frigorifice.
Categoria produselor electrocasnice mici si pentru confortul locuintei a cunoscut o crestere medie a vanzarilor de 64% fata de 2006, respectiv 30% fata de 2005. La aceasta categorie, cea mai mare crestere au avut-o aparatele de aer conditionat, ale caror vanzari s-au triplat in 2007 comparativ cu anul precedent.
Vanzarile de televizoare cu plasma si LCD au cunoscut in 2007 majorari cu peste 460% fata de 2006, iar vanzarile de camere foto si video au crescut cu peste 80% fata de anul anterior.
Pentru produsele din categoria IT, vanzarile au urcat cu 62% fata de 2006, si cu 50% fata de 2005. Vanzarile de nootebook-uri au crescut cu 170% fata de anul 2006, respectiv 290% fata de 2005, in timp ce vanzarile de sisteme desktop au crescut cu 35% in 2007 fata de 2006 si cu 15% fata de cele inregistrate in 2005.
„Vanzarile de produse din categoria GSM au scazut cu 33% fata de 2006, ceea ce era de asteptat in conditiile consolidarii si aparitiei noilor operatori de telefonie mobila pe piata. Acest lucru a dus la orientarea clientilor catre piata de telefoane post-paid, in detrimentul pietei de retail. O crestere exponentiala s-a inregistrat insa pe piata smart-phones unde vanzarile au crescut cu peste 600% fata de anul trecut”, se arata in comunicat.
Pentru produsele de entertainment, multimedia, CD/DVD-uri muzica si film, console si jocuri, vanzarile au crescut cu peste 244% fata de 2006, si cu peste 344% fata de vanzarile inregistrate in 2005, cea mai importanta crestere inregistrand-o vanzarile de console (600% fata de 2006). Vanzarile de accesorii, consumabile, cabluri, conectori au cunoscut o crestere cu peste 40% in 2007 fata de 2006, si cu peste 86% fata de vanzarile din 2005.
In 2007, serviciile de creditare au reprezentat 20% din total de vanzari, in scadere fata de 2006 cu 17%.
Altex Romania opereaza in prezent o suprafata comerciala totala de aproximativ 90.000 metri patrati, divizata intre 73 de magazine Altex si 15 magazine Media Galaxy. Din grupul Altex mai face parte compania de credite de consum Credex, unde 30% din actiuni sunt detinute de Raiffeisen Bank.
Principalii concurenti ai Altex sunt Flamingo International, cu o cota de piata de circa 17% estimata la finele lui 2007, Domo sau K-Tech Electronics.