„Este cat se poate de simplu. Daca mergi la un job pe care-l urasti atunci iti vei petrece 5 zile din 7 pe saptamana facand ceva ce detesti. Practic iti vei irosi 75% din viata facand ceva la care nici macar nu vei excela, pentru ca nefiind pasionat de asta nici nu vei da randament”, a precizat Les Hayman, fost country manager al SAP si fost presedinte al SAP EMEA si Asia, in prezent reprezentant public al companiei.
Iar scopul unui manager in companie este sa-i faca pe oameni ca luni dimineata sa se trezeasca si sa zica ‘ce bine. Este din nou luni si incep o noua saptamana de lucru!’. Potrivit acestuia, intr-o companie cu rezultate ‘mediocre’, doar un sfert din oamenii de-acolo sunt dedicati locului de munca, restul fiind dedicati pana in momentul in care primesc o oferta mai buna sau deloc, nefacandu-si treaba cum trebuie.
„Nu exista companii cu rezultate proaste sau angajati neproductivi. Exista companii cu manageri slabi”, explica Hayman care este de parere ca principala problema in companiile din Romania este faptul ca managerii nu inteleg importanta angajatului. „Acestea sunt companiile care au fost nevoite sa dea vina pe criza pentru rezultatele proaste pe care le-au inregistrat. O companie buna stie ca nu va inceta niciodata sa faca afaceri ci doar va incetini, la un moment dat, ritmul cu care cresc”, este de parere ambasadorul SAP.
[quote=Les Hayman]Daca mergi la un job pe care-l urasti atunci iti vei petrece 5 zile din 7 pe saptamana facand ceva ce detesti. Practic iti vei irosi 75% din viata facand ceva la care nici macar nu vei excela, pentru ca nefiind pasionat de asta nici nu vei da randament[/quote]
In ceea ce priveste ‘criza’ mondiala acesta a ilustrat-o printr-o pilda.
„La trecerea de cale ferata asteptau doua masini. Intr-una din ele, un Rolls Royce, se afla directorul unei banci mari, iar in cealalta, o masina veche si darapanata, un batran. Acesta, iese din masina, ia o carpa, si freaca partea laterala a masinii. Din ea iese un spirit ‘- Da, stapane! – O ceasca de ceai, te rog! -Desigur, stapane!’ Si spiritul bate din palme si-i ofera batranului o ceasca de ceai. Batranul repeta gestul si-i ofera o ceasca de ceai si vecinului din Rolls Royce. Directorul, foarte mirat, il roaga pe acesta sa faca schimb pe masini. Batranul refuza. Directorul pluseaza ‘Iti dau masina mea si 10 milioane de dolari!’. Batranul accepta si pleaca cu Rolls Royce-ul. Directorul, incantat, ii cere spiritului sa rezolve economia mondiala, sa puna 100 miliarde de dolari in contul bancii pe care o conduce si sa nu mai aiba niciodata probleme financiare. Spiritul ii raspunde ‘Da, stapane! Dar eu pot doar sa fac ceai!'”.
Morala fiind ca economia mondiala nu va putea fi salvata ‘peste noapte’. „Nu sunt de acord cu cei care zic ca a trecut criza la nivel mondial. Teoretic, daca se vede o usoara crestere poti spune ca s-a iesit din recesiune. Practic, cred ca va mai dura minim un an pana ca economia sa-si revina total”, a explicat Hayman.
Iar ‘secretul’ de la a trece de la stadiul de companie mediocra, afectata puternic de criza financiara, la o companie stabila este managerul. „Sfatul meu pentru companiile care se plang ca au fost afectate de criza este sa gaseasca manageri care sa gestioneze mai bine afacerea”, a precizat Hayman.