Astfel, furnizorii va trebui sa ofere detalii despre conditiile de conectare si utilizare a serviciilor de telefonie, drepturile utilizatorilor finali, conditiile contractuale si procedura de solutionare a reclamatiilor.
„Desi furnizorii ofera si in prezent numeroase informatii, accesarea acestora este adeseori dificila, utilizatorul fiind ‘bombardat’ cu oferte si promotii, cele mai multe dintre ele fiind conditionate de alte elemente (inscrise ilizibil in subsolul paginilor, marcate cu steluta etc.). De asemenea, compararea ofertelor si a pachetelor tarifare oferite de diferiti furnizori este extrem de dificila, avand in vedere diversitatea si complexitatea acestora”, este de parere Liviu Nistoran, presedintele ANC.
Personalul de vanzari al operatorilor va avea obligatia sa comunice clientului, verbal sau, daca acesta solicta, in forma tiparita ori electronica, inainte de incheierea contractului, cel putin informatii precum planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe intreaga perioada contractuala initiala, precizand totodata serviciile incluse – abonament lunar (numarul de minute/creditul inclus, daca este cazul), extra-optiuni, conectare/instalare sau echipament terminal achizitionat.
De asemenea, personalul de vanzari va trebui sa comunice, dupa caz, tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale, tarifele pentru apelurile efectuate in orele de varf/in afara orelor de varf (cu indicarea intervalelor orare corespunzatoare) si conditiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus, durata minima a contractului, precum si conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile.
In cazul in care contractul pentru furnizarea de servicii de telefonie destinate publicului este prelungit automat, iar denuntarea unilaterala ulterioara presupune plata de catre abonat a unor penalitati, operatorii vor trebui sa isi informeze abonatii prin intermediul unui SMS sau prin intermediul facturii despre data la care expira contractul, data-limita pentru transmiterea notificarii.
O alta obligatie ce va reveni tuturor furnizorilor de servicii de comunicatii electronice (telefonie si internet) este aceea de a pune la dispozitia abonatilor, prin intermediul facturilor detaliate, a unor informatii precum perioada de tarifare, tariful lunar perceput pentru abonament, tarife percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, tarife percepute pentru inchiriere/furnizare echipamente, alte tarife pentru servicii suplimentare, percepute lunar, gratuitatile/reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat si modul de aplicare a acestora, serviciile ocazionale furnizate si tarifele percepute pentru acestea, lista completa a convorbirilor efectuate si a mesajelor expediate, precum si a mesajelor sau apelurilor receptionate.
Incalcarea prevederilor va conduce la amenzi contraventionale cuprinse intre 10.000 si 100.000 lei pentru operatorii cu o cifra de afaceri de pana la 5 mil. de lei si poate ajunge la 2% din cifra de afaceri in cazul companiilor cu venituri de peste 5 mil. lei.
Daca operatorul recidiveaza, amenda poate ajunge pana la 5% din cifra de afaceri derulata de acel operator.