Valoarea de piata a Nokia a scazut in trimestrul doi cel mai mult din ultimii cinci ani, cu 6,1 mld. euro, ca urmare a rezultatelor slabe inregistrate de compania finlandeza.
„Segmentul de smartphone-uri este in prezent un punct nevralgic al companiei finlandeze”, este de parere Colin Gillis, analist senior al Brigantine Advisors, citat de Bloomberg. „Nokia trebuie sa iasa pe piata cu terminale mobile pe care clientii sa le poata folosi pentru a downloada aplicatii si prin intermediul carora sa poata interactiona intre ei. Adica genul de device-uri ale Apple”, a mai spus analistul.
Cota de piata a companiei finlandeze pe segmentul de smartphone-uri a fost in trimestrul doi de 41%, in scadere fata de 62% in 2005. Per total, cota de piata a Nokia a fost de 38%, in scadere fata de 40% in aceasi perioada a lui 2008.
Apple avea pe primul trimestru al anului 2009 o cota de piata pe segmentul de smartphone-uri de 10,8%, in crestere de la 5,3% in aceeasi perioada a anului trecut.
In loc sa creeze un singur telefon care sa imbine toate functiile, precum a facut Apple cu iPhone, Nokia a ales sa lanseze mai multe game de produse – seria E, seria N, precum si smartphone-uri pentru muzica. Aceasta abordare atrage mai greu dezvoltatorii de software, care prefera sa scrie programe pentru o singura platforma, este de parere la randul sau analistul Mark McKechnie, de la compania Broadpoint Amtech.
„Este timpul ca Nokia sa gaseasca o solutie pentru a ramane relevanti pentru utilizatori. Segmentul de smart-phone-uri este critic pentru a isi mentine pozitia de lider pe piata”, a spus McKechnie.