Noile masuri vor fi implementate pana la data de 1 mai 2011.
Astfel, abonatii care vor efectua mai mult de doua apeluri abuzive zilnic din retelele publice mobile de telefonie vor primi un mesaj in care vor fi avertizati cu privire la incalcarea legislatiei in vigoare.
In cazul abonatilor care au apelat abuziv serviciul de urgenta de cel putin sase ori in cursul aceleiasi zile, suplimentar fata de transmiterea mesajului scurt, apelurile vor fi redirectionate, timp de cinci zile, catre un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response = Sistem de Raspuns Automat), inainte ca apelul sa fie transferat catre un operator 112.
Apelurile involuntare (apelurile „Liniste” si apelurile „Numar gresit”) vor fi redirectionate in mod automat, in cursul aceleiasi zile, exclusiv pe durata acelei zile calendaristice, catre un serviciu automatizat IVR prin intermediul caruia apelantul va fi informat printr-un mesaj preinregistrat ca a apelat serviciul de urgenta 112.
In cazul in care apelantul doreste sa solicite serviciile de urgenta, acestuia i se va solicita sa apese tasta 5 de doua ori. In cazul in care, dupa o asteptare de 20 de secunde, apelantul nu efectueaza procedura solicitata, este deconectat.
Furnizorii de retele publice mobile au obligatia de a pune la dispozitia administratorului SNUAU pana la data de 1 februarie 2011 posibilitatea de a transmite catre abonatii care au efectuat apeluri abuzive catre serviciul de urgenta 112 mesajul scurt de atentionare, conditiile tehnice si economice urmand a fi stabilite de cele doua parti pana la data de 15 ianuarie 2011.
Masura de avertizare prin transmiterea de mesaje scurte a fost aplicata in perioada 20 martie – 20 iunie 2009.