Retragerea calitatii de furnizori vine ca urmare a nerespectarii de catre furnizorii de serviciu universal a unora dintre obligatiile pe care acestia le aveau. Abaterile au fost constatate de ANCOM in urma controalelor efectuate de la momentul desemnarii pana in prezent.
Astfel, ca urmare a unui control efectuat in luna iunie 2010, ANCOM a constatat ca cei doi furnizori nu si-au indeplinit obligatia de a publica un registru al abonatilor in forma tiparita intr-un numar de 6 milioane de exemlare, asa cum s-au angajat prin ofertele depuse, motiv pentru care ANCOM a transmis furnizorilor in cauza o notificare in vederea aplicarii sanctiunii, acordand acestora o perioada suplimentara de timp pentru a remedia sau justifica in mod corespunzator incalcarea obligatiei.
Avand in vedere ca justificarea transmisa ANCOM de catre furnizori nu a fost considerata intemeiata, dupa expirarea termenului acordat de institutie, s-a efectuat o noua actiune de control menita sa verifice daca furnizorii au intrat in legalitate.
Constatandu-se mentinerea incalcarii obligatiilor asumate, ANCOM a sanctionat furnizorii de serviciu universal cu amenda contraventionala in cuantum de 15.000 lei, si totodata a dispus obligarea acestora la publicarea celor 6 milioane de exemplare ale registrelor de abonati in forma tiparita in termen de 30 zile de la comunicarea deciziei de sanctionare.
Avand in vedere ca la data ultimului control efectuat in data de 15 martie 2011, cei doi furnizori nu au putut face dovada publicarii celor 6 milioane de exemplare ale registrelor abonatilor in forma tiparita, ANCOM a decis sanctionarea celor doua societati prin retragerea calitatii de furnizori de serviciu universal.
Prin urmare, incepand cu data de 31 martie 2011, data comunicarii deciziei de sanctionare, ANCOM retrage calitatea de furnizori de serviciu universal Infoclick si Newsphone Hellas, reprezentata in Romania prin Newsphone Hellas S.A. Atena Grecia Sucursala Bucuresti, iar toate drepturile si obligatiile prevazute in deciziile de desemnare ca furnizori de serviciu universal inceteaza, se arata in comunicatul institutiei.
„Aceasta decizie este binevenita deoarece ne permite sa ne continuam activitatile pe piata din Romania in calitate de operator de servicii informatii numere clienti, respectand principiile unei piete libere”, au declarat reprezentantii Infoclick.
„Consideram ca atat conditiile pietei cat si specificatiile si termenii descrisi in caietul de sarcini nu au fost respectate, ceea ce nu a facut posibil pentru noi sa ne indeplinim obligatiile asumate fata de consumatorii romani in calitate de furnizor de serviciu universal”, au mai spus acestia.