Intreaga piata de retail IT va inregistra in 2009 o scadere de circa 25% fata de anul precedent, pana la aproximativ 450 de milioane de euro, conform oficialilor eMag.
Pe primul semestru al anului, eMag a inregistrat afaceri de 25 milioane de euro.
„Nu o sa avem pierdere la sfarsitul anului”, a spus Radu Apostolescu (foto), director de marketing al companiei.
Afacerile eMag par sa mearga insa bine – oficialii companiei nu exclud chiar si o extindere in afara Romaniei. „O sa luam in calcul aceasta optiune dupa terminarea crizei economice, cand lucrurile se vor mai aseza”, a spus Stanciu.
De asemenea, vanzarile eMag au crescut in septembrie cu 12% fata de aceeasi luna a anului trecut, a spus la randul sau Bogdan Vlad, actionar si cofondator al eMag.
„Estimez o crestere foarte mare a business-ului eMag. In 2 ani, eMag va fi lider de piata categoric pe tot ce inseamna IT in Romania”, sustine, increzator, Bogdan Vlad. Acesta isi sustine afirmatiile spunand ca in prezent eMag evolueaza cu 30% peste intreaga piata. „Ne crestem astfel continuu cota de piata”, spune Vlad.
Intrebat de DailyBusiness.ro cum comenteaza venirea puternica din spate a FiT Distribution, companie detinuta de Marius Ghenea, care a achizitionat recent retailerul online PCGarage, Radu Apostolescu a evitat un raspuns direct.
„Cifra raportata de Marius Ghenea este valabila pentru intreg grupul pe care il conduce. In momentul in care vom sti cat este online si cat este distributie, vom putea estima o cota de piata corecta”, a spus Apostolescu In ceea ce priveste concurentii din offline – Altex, Domo sau Flamingo, oficialul companiei a spus doar ca si ei au fost si sunt afectati de criza si au fost nevoiti sa se reorganizeze. „Nu stiu daca au reusit”, a spus Apostolescu.
Asesoft a achizitionat in primavara acestui an 51% din eMag, pentru o suma ce nu a fost declarata. Intrebat de DailyBusiness.ro care a fost cea mai mare teama dupa aceasta tranzactie, Iulian Stanciu, actionar Asesoft si eMag, a spus ca „imi era pur si simplu teama ca business-ul eMag sa nu o ia in jos si sa puna presiune pe Asesoft. Acum insa nu mai este pericol, trendul este ascendent si feeling-ul meu de la inceput s-a adeverit: este cea mai buna afacere pe care am facut-o”.
Stanciu a declarat ca, in prezent, potentialul atins de eMag se situeaza undeva in jurul a 10-15% din maximul posibil.
„Nu ma implic deloc in deciziile pe care le ia conducerea eMag. Eu sunt doar actionar”, a incheiat Stanciu.