Producatorul iPhone si iPad a depasit anul trecut Microsoft devenind cea mai valoroasa companie de tehnologie la nivel mondial.
Atentia Apple pentru detalii si prezenta gadget-urilor acesteia in mediul corporatist au permis companiei sa se detaseze de ceilalti producatori de electronice, a afirmat Peter Walshe, director la Millward Brown.
Dintre primele zece branduri din clasament, sase apartin unor companii de tehnologie sau telecom. Astfel, alaturi Apple si Google, in top sunt prezente IBM pe locul trei, Microsoft pe pozitia a cincea, iar pe locul sapte AT&T. China Mobile ocupa locul noua.
Brandului McDonald’s i-a revenit pozitia a patra, in crestere cu doua trepte. Coca-Cola si Marlboro au coborat cate un loc, pe pozitiile sase si opt. General Electric ocupa pe locul zece.
Cererea din China reprezinta un factor major pentru cresterea valorii brandurilor de fast-food, mentioneaza Walshe.
„Chinezii au descoperit fast-food-ul, iar acest stat este o piata atat de mare – Starbucks, McDonald’s…si pizza au lovit China”, a spus el.
Un numar de 19 dintre dintre primele 100 de branduri provin de pe pietele emergente, comparativ cu 13 anul trecut.
Facebook a intrat in top 100 la pozitia 35, cu o valoare a brandului de 19,1 miliarde de dolari. Totodata, Toyota si-a recuperat titlul de cel mai valoros brand auto, insa studiul a fost realizat inainte de cutremurul care a lovit in martie Japonia si a afectat activitatea furnizorilor de piese.
Valoarea totala a primelor 100 de branduri a crescut cu 17%, la 2.400 miliarde de dolari.
Pentru realizarea clasamentului, Millward Brown ia in calcul valoarea pe care o companie o da propriului brand, dar si notorietatea brandului in randul a peste doua milioane de consumatori din intreaga lume.