Jobs, maestrul de ceremonii al lansarilor Apple, si-a luat concediu medical pe perioada nedeterminata in luna februarie, fara sa dezvaluie detalii cu privire la starea sa de sanatate.
Potrivit presei internationale, amfitrionul evenimentului din San Francisco va fi Tim Cook, seful de operatiuni al Apple si inlocuitorul temporar al lui Jobs, sau Phil Schiller, directorul de marketing al Apple.
In ceea ce priveste caracteristicile iPad 2, noua tableta va avea un ecran de 10 inci, similar cu prima versiune, insa va fi mai usor, mai subtire si va avea un procesor mai puternic.
Specialistii in domeniu se asteapta ca Apple sa echipeze noul dispozitiv cu o camera care sa permita apelarea video, prin aplicatia FaceTime.
Cu toate acestea, producatorii de componente Apple, care au furnizat piese pentru noua tableta, nu cunosc insa cum va arata in final noul iPad.
Spre deosebire de primul iPad care a dominat initial piata de profil, noua versiune se va confrunta de la bun inceput cu tabletele lansate de Motorola (Xoom), HTC ( Flyer) si Samsung (Galaxy Tab). Totodata, Hewlett-Packard si Research in Motion pregatesc in 2011 lansarea propriilor tablete, respectiv TouchPad si Playbook.
Pe piata din Statele Unite, pretului unui iPad variaza intre 499 si 829 de dolari, in timp ce pretul pentru Motorola Xoom porneste de la 599 de dolari si cel al Samsung Galaxy Tab de la 250 de dolari.
Presa internationala considera ca Apple si-a autoimpus un standard foarte inalt la momentul lansarii primului iPad, ceea ce va ingreuna misiunea companiei de a gasi acel factor „wow” pentru cea de-a doua versiune.
De la lansarea iPad in aprilie 2010, Apple a vandut 15 milioane de tablete, de pana la patru ori mai multe fata de nivelul estimat de analisti. Acestia se asteapta ca vanzarile iPad sa atinga 30 milioane de unitati in 2011, pe masura ce piata de profil va creste la 50 milioane de unitati.
La sfarsitul anului trecut iPad a raportat vanzari de 9,6 miliarde de dolari.
Vanzarile noului model iPad le-ar putea depasi pe cele ale primei tablete, care a inregistrat vanzari de 300.000 de unitati in prima zi de la lansare si 1 milion de unitati in primele 28 de zile, conform estimarilot lui Brian Marshall, analist in cadrul Gleacher&Co.
Potrivit firmei de consultanta PRTM, piata globala a tabletelor va depasi 200 milioane de unitati pana in 2014, dupa ce in 2010 s-au vandut 17 milioane de unitati.
Absenta lui Jobs coincide cu o perioada dificila pentru Apple, in contextul in care sistemul de operare Google Android a castigat teren in fata Apple in luna noiembrie a anului trecut, in sensul ca numarul de utilizatori Android l-a depasit pe cel al utilizatorilor Apple.
Pe de alta parte, Tim Cook a declarat ca piata globala a tabletelor o va depasi la un moment dat pe cea PC-urilor, care a inregistrat anul trecut 350 milioane de unitati vandute.
In cazul in care asteptarile lui Cook se confirma, iPad-ul ar putea genera in viitor intre 60 si 100 miliarde de dolari, potrivit lui Toni Sacconaghi, analist in cadrul firmei Sanford C. Bernstein, care nu a specificat insa perioada exacta de timp la care se refera estimarea sa.
In anul fiscal 2010, Apple a raportat venituri totale de 65,2 miliarde de dolari.
Daca Apple va decide sa transmita lansarea live pe internet, aceasta va putea fi urmarita pe site-ul Apple.