CEO-ul Apple, Steve Jobs, intentioneaza sa lanseze o versiune iPhone mai ieftina pentru a atrage noi utilizatori si pentru a-si mari implicit cota de piata. Demersul ar mari presiunea nu doar asupra Google, ci si asupra celor de la Nokia, al caror sistem Symbian are succes mai ales la utilizatorii din Europa si la cei din tarile emergente.
De asemenea, Apple are in plan dezvoltarea unei noi tehnologii care sa permita folosirea iPhone pe mai multe retele wireless.
„In loc sa tinteasca o cota de 25% din piata globala a telefoanelor mobile, Apple va incerca sa obtina 100%”, a declarat Charlie Wolf, analist la banca americana de investitii Needham & Co.
Strategia celor de la Apple vine sa contracareze avansul obtinut de Google, care a atras in trimestrul patru al anului trecut o cota de 32,9% din piata smartphone-urilor, in timp ce Apple a obtinut 16%.
Versiunea mai ieftina a iPhone ar avea succes mai ales in China si India, unde consumatorii prefera dispozitivele mai ieftine, care nu necesita contracte pe termen lung, potrivit sursei mentionate.