Studiul a mai relevat ca 40% dintre directorii de companii nu apeleaza la astfel de aplicatii si din cauza lipsei exemplelor la nivel personal.
„Managerii sunt influentati in decizia de a implementa diverse softuri de business de exemplul altor companii sau colegi din acelasi sector de activitate”, sustine Marian Stirbescu, sales & marketing manager Advantage Software Factory, producator local de aplicatii de colectare debite restante, aplicatii CRM si softuri de raportare.
In acelasi timp, 38% dintre managerii din companiile de pe piata locala se tem ca implementarea unor softuri de tip CRM necesita o restructurare completa a proceselor de afaceri.
Un alt motiv pentru care directorii romani nu sunt deschisi catre a gestiona eficient relatiile cu clientii este pretul.
Studiul a fost efectuat de catre Advantage Software Factory (ASF) in prima jumatate a acestui an, pe un esantion de 475 de IMM-uri ai companii mari, din toate sectoarele de activitate.
ASF este o firma romaneasca infiintata in 2001 si a dezvoltat pana in prezent 4 linii de afaceri: sistemul de colectare Capone, suita de aplicatii AnytimeCRM, software-ul de raportare NextReports si dezvoltarea de solutii la cererea clientului. Echipa ASF este formata din peste 50 de oameni.