În timpul unui interviu care a avut loc la Summitul Tech al Bloomberg, săptămâna trecută, directorul de produs al Meta, Chris Cox, a declarat că Instagram și Facebook au un avantaj în domeniul AI datorită tuturor fotografiilor publice disponibile, scrie Playtech.ro.
Deși Meta nu este un jucător important pe piața generatorului de imagini AI, compania continuă să-și construiască modelul text-to-image denumit și Emu. Ținând cont de faptul că alte companii încearcă din răsputeri să găsească date de antrenament pentru a se menține pe linia de plutire cu cerințele AI, Cox consideră că Meta are un avantaj.
Pentru majoritatea fotografilor, Instagram reprezintă cea mai importantă platformă de social media. O mulțime de sentimente de neîncredere și indignare față de felul în care au fost construiți generatorii de imagini AI sunt resimțite puternic în comunitatea creativă, astfel că acest lucru poate fi ceva de tipul unei dileme pentru creatori.
Ai mai putea fi interesat și de: Secretele de la Google. Cum poți găsi jocuri vechi precum Snake și Pac Man ascunse în browser
Cox susține că Meta nu se antrenează cu fotografii din conturi private, dar, de obicei, fotografilor le sunt necesare conturi publice pentru a-și face cunoscută munca și numele în lume. Acesta reprezintă un instrument de marketing foarte important.
„Ceea ce este cel mai deranjant în legătură cu faptul că auzim că Instagram recoltează și exploatează comercial sute de mii de lucrări originale ale fotografilor profesioniști pentru programul lor GenAI Imagine with Meta AI este că nu par deloc deranjați de impactul pe care îl are asupra comunității de fotografi și creatori de imagini care i-au ajutat să-și construiască imperiul de social media vizual”, a declarat Isabelle Doran de la Asociația Fotografilor din Marea Britanie.
„Pare că lucrările creative ale fotografilor sunt pur și simplu acolo pentru a fi luate, indiferent de repercusiunile asupra comunității, și pare pur și simplu a fi avarie corporativă.
Împreună cu Stable Diffusion, Midjourney, DALL-E și ImageFX, aceste programe text-to-image concurează acum activ cu fotografiile profesionale, furând ani de muncă ai fotografilor și echipele cu care lucrează, cultivând abilități și talent și investindu-și sufletele creative în lucrările lor”, a mai spus aceasta.
Vezi mai multe știri despre: Destinațiile turistice care te vor face celebru pe Instagram, în 2024. Vacanța care îți aduce cele mai multe like-uri