„In primul semestru am crescut cu 40%, mai ales datorita vanzarilor de proiectoare, in crestere cu 167% fata de prima jumatate a lui 2009, pana la 2.200 de bucati, dar si datorita vanzarilor de monitoare LCD cu diagonale mai mari, deci mai scumpe”, explica Dragos Salamac, team leader pe Romania al producatorului asiatic de electronice.
[gallery:182]
La aproape noua luni, compania a atins veniturile inregistrate pe intreg anul 2009, adica circa 5 mil. euro. „Tot ceea ce realizam de aici incolo, va fi un plus”, mai spune Salamac (foto).
Monitoarele LCD reprezinta 55% din veniturile companiei in timp ce proiectoarele circa 30%. Camerele foto acopera pana aproape de 100%.
„Am renuntat la vanzarea de laptop-uri. Am vandut doar punctual, la comenzi speciale. De anul viitor insa vom intra pe piata autohtona cu televizoare LED de pana la 55 inci. In prezent, vindem doar monitoare LCD de pana la 27 inci”, mai spune Salamac.
Vanzarile realizate online de BenQ in Romania au crescut cu circa cinci puncte procentuale fata de anul trecut, pana la circa 15%. „In Europa de Vest s-a ajuns ca circa 20-25% din afacerile companiei sa se inregistreze online, prin parteneri ai nostri. Acesta este un trend”, spune Dragos Salamac.
Compania va introduce pe piata romaneasca o gama completa de noi produse. Dintre ele se distinge monitorul pentru gaming din seria XL, primul al companiei cu rata de refresh de 120 Hz. De asemenea, monitoarele din gama business BL isi seteaza automat luminozitatea in functie de incaperea in care este plasat, are senzor de prezenta astfel incat atunci cand persoana din fata lui lipseste consuma mai putin curent electric iar piciorul este ergonomic, monitorul putandu-se ridica sau lasa in functie de nevoi.
Pe langa aceste game, compania va mai introduce pana la finalul anului pe piata locala monitoare din gama V (eco si slim), VW si EW.
„Preturile acestora vor varia insa nu vor fi mai mari cu 20% decat cele din gamele anterioare”, spune Salamac.
Compania va lansa de asemenea si noi proiectoare. BenQ va pune accentul pe proiectoarele dedicate segmentului de educatie si business, prin proiectoarele XGA cu zoom, speakere integrate de 20W si USB reader, precum si pe proiectoarele Short Throw, care afiseaza imaginea chiar daca el se afla la foarte mica distanta de perete.
„Vom incerca de asemenea sa vindem proiectorul interactiv. Practic, cu ajutorul unui pix electronic, vei putea ‘scrie’ pe proiectia realizata de gadget precum si accesa informatii fara ajutorul unui laptop, software-ul fiind incorporat in proiector. Proiectorul interactiv costa 1.500 euro si este util mai ales in educatie si business. In Ungaria avem deja sute de comenzi pentru el, pentru scoli”, spune Salamac.
In prima jumatate a anului, BenQ a vandut circa 50% din proiectoare pe segmentul business. „Daca nu ar fi fost Campionatul Mondial de Fotbal, ponderea ar fi fost si mai mare”. Oficialul companiei spune ca, in general, marjele de profit pe segmentul de proiectoare sunt mult mai mari decat cele din vanzarea de monitoare LCD.
Totodata, compania va introduce pe piata din Romania incepand cu finalul lunii octombrie o camera video full HD cu proiector inclus, in forma de telefon mobil. Gadgetul va costa circa 1.000 de lei, la raft.