Totodata, oficialii companiei au spus ca rata de profitabilitate, anuntata anterior in jurul a 2%, va scadea „dar nu va fi negativa”.
BenQ Romania estimeaza pentru 2008 o crestere a afacerilor cu 7 mil. euro, pana la 30 mil. euro, comparativ cu 2007, mare parte din aceasta crestere urmand a fi sustinuta de cele 15 produse noi lansate pe piata autohtona, au spus miercuri oficiali ai companiei.
„Este greu sa sustinem o profitabilitate de 2%, in conditiile in care pe tot anul 2007 am fost in plin proces de expansiune, cu investitii mari”, a spus Bobby Durbac, director de marketing BenQ pentru Romania.
In ultimul trimestru al anului 2007, compania estimeaza afaceri de 8 mil. euro.
„Este practic imposibil sa atingem targetul de 10 milioane euro, propusi initial, in perioada sarbatorilor”, a spus Durbac.
BenQ Romania a introdus pe piata romaneasca 6 noi tipuri de monitoare LCD, 3 proiectoare noi, 3 camere foto precum si 3 laptop-uri.
Proiectoarele raman punctul forte al BenQ
„De doi ani suntem lideri de piata pe segmentul proiectoarelor, cu o cota de 40%. Estimam ca ne vom pastra sau chiar creste aceasta cota in 2008, odata cu intrarea noilor modele, precum si datorita faptului ca vom incerca sa atragem si persoanele fizice sa cumpere video-proiectoare pentru acasa”, a spus Durbac.
Oficialii companiei au spus pentru DailyBusiness ca practic toate vanzarile de proiectoare inregistrate pana in prezent au fost pentru companii si ca odata cu introducerea modelelor W500, W5000, W9000 si W10.000, destinate utilizatorului persoana fizica, vor incerca sa atraga si utilizatorii care doresc sisteme home cinema.
„Pentru companii, am lansat de asemenea modele noi, dintre care se remarca SP830 si SP831, avand functii de split screen si fiind HDMI. Toate modelele noi sunt full HD”, a spus Durbac.
„In Europa de Vest, a devenit deja o normalitate sa ai in casa un video-proiector. Speram sa putem educa si publicul din Romania si astfel BenQ sa-si extinda activitatea pe segmentul de home cinema si pe piata autohtona”, a spus Mike Borze, managing director BenQ pentru Europa Centrala si de Est.
Politica de preturi agresive si 6 modele noi pentru LCD-uri
Pe segmentul LCD-urilor, compania are in prezent o cota de piata de 10-11%, ocupand locul 3, dupa LG si Samsung.
„Prin introducerea noilor modele si o politica de preturi agresiva, in 2008 credem ca o sa ajungem pe locul 2, cu o cota de piata de circa 14%”, a spus Durbac.
Oficialii companiei au subliniat ca se vor axa pe vanzarea de monitoare de peste 17 inci.
„Acesta va fi viitorul. Monitoare business, cu rata de raspuns de 5 ms sau mai mica, monitoare multimedia, de 22 inci sau monitoare speciale pentru jocuri, toate vor avea un rol important in afacerile companiei”, a spus Borze.
Preturile monitoarelor vor varia de la 600 lei pana la 1.500 de lei, pentru un monitor de 24 inci.
Pe segmentul de laptop-uri, seria Joybook a BenQ ar putea aduce companiei in 2008 o cota de piata de 5% la finele lui 2008. Oficialii BenQ au pus accent pe modelele din seria R56, laptopuri ale caror monitoare beneficiaza de un timp de raspuns de 8 ms si care vor fi disponibile de luna aceasta in retail.
„Pe segmentul de camere foto, introducem pe piata romaneasca cel mai subtire aparat din lume, T800, precum si un model de 8 MP, cu zoom optic de 3, C840, acesta din urma urmand a fi comercializat cu pretul de 400 lei, inclusiv TVA. Aceste doua modele vor fi varful de lance in ceea ce priveste vanzarile de camere foto BenQ”, a spus Durbac, adaugand ca in prezent BenQ ocupa in Romania pozitia a cincea pe piata aparatelor foto.
Corporatia BenQ este formata din trei grupuri principale de afaceri: Digital Media Business Group, Integrated Manufacturing Service Business Group si Mobile Communications Business Group. Veniturile in 2006 ale Corporatiei BenQ au depasit 6,2 mld. $. Grupul BenQ este format in prezent din zece companii, printre care si BenQ Corporation, care opereaza independent folosind resursele comune.