UPC a fost de asemenea amendata cu 30.000 lei (circa 7.000 euro), practicile ilegale referindu-se la emiterea de catre UPC a unor somatii de plata catre fosti sau actuali clienti ai companiei, pentru care operatorul nu a prezentat facturile aferente.
Aceste facturi ar putea fi ale unor consumatori care aveau contracte cu firme achizitionate ulterior de catre UPC, conform reprezentantilor CJPC Cluj.
La randul lor, oficialii UPC Romania considera ca actiunea CJPC este abuziva.
„Am luat la cunostinta despre decizia Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului de a suspenda anumite activitati ale UPC din Cluj-Napoca. Consideram ca acest lucru reprezinta o decizie abuziva, intrucat procesul de recuperare debite de la clienti este o procedura normala folosita de toate companiile. UPC trimite notificari in acest sens fostilor si actualilor clienti care figureaza in baza noastra de date cu debite certe si exigibile”, spun oficiali ai UPC Romania.
„Cea mai mare parte a sumelor restante o reprezinta sume relativ mici (in medie 40-50 lei), restante la abonamente mai vechi la care UPC a decis sa nu aplice nici o penalitate de intarziere. Aceste actiuni sunt periodice (lunare), parte din procesul normal de colectare debite”, au mai spus oficialii companiei telecom.
Acestia subliniaza ca urmaresc sa rezolve problema cat mai repede.
„Dorim sa gasim cat mai repede o solutie pentru situatia creata, intrucat acest lucru ii afecteaza si pe clientii nostri. Reprezentantii UPC se vor intalni in cel mai scurt timp cu reprezentantii OPC pentru a incerca sa gasim o solutie convenabila pentru ambele parti”, au incheiat reprezentantii UPC Romania.
Oficialii UPC Romania au subliniat ca activitatile de facturare sau incheiere de contracte continua normal, fiind afectate doar cateva activitati din Cluj-Napoca.
Principalii concurenti ai UPC sunt Romtelecom, RCS&RDS, precum si Orange Romania, Vodafone Romania sau Cosmote.