- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Black Friday, ziua marilor reduceri, pe ultima suta de metri. Retailerii asteapta vanzari triple

19 Nov, 00:07 • adrian.mihaltianu
Black Friday sau Vinerea Neagra este sarbatorita anul acesta in Romania pe data de 23 noiembrie. Cumparatorii de gadget-uri vor beneficia iar de reduceri semnificative la preturi. Vezi care sunt asteptarile retailerilor IT&C si ce produse vor avea discount-uri.
Black Friday, ziua marilor reduceri, pe ultima suta de metri. Retailerii asteapta vanzari triple

In aceasta zi retailerii
fac reduceri considerabile la produsele IT, electronice si
electrocasnice, dupa modelul american, chiar si de pana la 80-90%, dar si vanzarile cresc pe masura asteptarilor. Astfel, au de castigat si magazinele, dar si clientii care se inghesuie sa prinda ofertele cu cele mai mari discount-uri.

Unele magazine chiar isi
prelungesc zilele de reduceri. Daca la retaileri precum Domo sau
Depozitul de calculatoare second hand dcsh.ro ofertele incep de pe 19
si se termina pe 23 noiembrie, la altele, cum ar fi Elanko.ro,
discount-urile incep pe 23 si se incheie pe 25 noiembrie.

“Ne asteptam ca anul
acesta pe site-ul Koyos.ro sa avem [b]cel putin vanzari
triple[/b] comparative cu editia Black Friday de anul trecut, mai
ales ca avem categorii noi participante – produse pentru bai si
electrocasnice mari”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Dana
Iorga, directorul general al retailerului online.

“Ziua de Black Friday
este asteptata deja cu mare curiozitate, iar numarul total de
vizitatori pe zi poate creste si de 10 ori fata de aceeasi zi de
campanie a anului trecut. Dar [b]numarul de vizitatori simultani pe
site poate creste si de 100 de ori[/b], in special la primele ore
de la inceperea promotiei (in cazul nostru la ora 6 dimineata).
Dupa trecerea primului val de curiosi, numarul de ‘simultani’ se mai
echilibreaza”, a daugat Iorga.

De asemenea,
reprezentantii PC Garage se astepta ca [b]vanzarile sa
creasca de 3 ori[/b] mai mult fata de anul trecut si de 5 ori fata
de o zi normala.

“Black Friday va fi
doar vineri la PC Garage. Pe 23 noiembrie vom avea o serie de
promotii care vor aparea pe tot parcursul zilei, incepand cu ora
00:00”, au subliniat acestia.

O [b]triplare[/b] a
vanzarilor fata de anul trecut este preconizata si de retailerul Cel.ro.

“Traficul credem ca va
fi de 2 ori mai mare decat anul trecut si cam de 4 ori mai mare fata
de o zi obisnuita”, au mai spus reprezentantii Cel.ro.

In acelasi timp,
oficialii Altex estimeaza [b]vanzari duble[/b] fata de
ziua de Black Friday din 2011. In ceea ce priveste numarul de
clienti, Altex vede o crestere de 10 ori fata de o zi obisnuita.

[b]Ce reduceri ar putea sa apara[/b]

Retailerul foto F64 se alatura in acest an campaniei de Black Friday cu
reduceri de pana la 50%, atat la paratele foto din categoria
compactelor, cat si DSLR-urilor si aparatelor profesionale high-end.
Totodata, se vor aplica reduceri si la aparatele mirrorless, una
dintre categoriile de echipamente cele mai cautate datorita
dimensiunilor compacte si performantelor excelente, tot mai apropiate
de cele ale DSLR-urilor. Nu vor fi uitate nici accesoriile, de la
trepiede pana la lumini si fundaluri de studio.

In campania Black Friday
la F64 Studio sunt incluse echipamente de la producatori precum
Canon, Nikon, Fuji, Tamrac, Elincrom,Giottos, SanDisk, Olympus,
Tamrac, Lowepro, Crumpler, Kata si Think Tank Photo.

“Am pregatit deja
stocurile pentru acest eveniment. Daca ar fi sa vorbim despre cifre,
adunand produsele din toate categoriile, vorbim de mii de unitati”,
a declarat George Nicolae, head of creative F64.

Pentru Black Friday, F64
Studio estimeazaa o crestere cu 100% a vanzarilor comparativ cu o zi
de vineri obisnuita si o crestere semnificativa a traficului pe site.

La Koyos.ro,
care se pregateste pentru al treilea an consecutiv in care participa
la campania Black Friday, reducerile vor urca pana la 80% pentru
unele produse.

Totodata, la PC
Garage preturile vor fi mai mici cu pana la 70%-80% in ziua de
23 noiembrie. Compania a pregatit oferte variate, atat produse finite
(laptopuri, telefoane, tablete, etc) cat si componente si accesorii.

In cazul Cel.ro,
reducerea cea mai mare va ajunge la 70%. “Vom avea reduceri la
toata gama de produse: TV, notebook, telefoane, electrocasnice,
foto”, au subliniat oficialii retailerului.

Si magazinul online de
ceasuri WatchShop.ro va oferi discount-uri intre 30% si
70%
in Vinerea Neagra.

In acelasi timp, Altex va avea reduceri la TV-uri, IT, electrocasnice
mari, electrocasnice mici, entertainment, gaming, telecomunicatii.

[b]Care vor fi cele
mai vandute produse[/b]

“Credem ca foarte
apreciate vor fi in primul rand [b]gadgeturile[/b] – tablete,
telefoane mobile, foto. De asemenea, laptopurile si componentele PC
vor fi foarte solicitate, iar din experienta anilor trecuti –
accesoriile de orice tip si televizoarele”, a mentionat Dana Iorga,
directorul general al retailerului online Koyos.ro.

De asemenea, oficialii
Cel.ro se asteapta ca cele mai vandute produse sa fie tabletele si
telefoanele.

Iar Altex estimeaza ca va
inregistra vanzi considerabile la LED-uri, combine frigorifice,
tablete, smartphone-uri.

[b]Adio site-uri
picate?[/b]

Dupa ce anul trecut
site-urile retailerilor nu au facut fata valului mare de vizitatori
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/site-urile-retailerilor-it-prabusite-de-febra-reducerilor-black-friday-71118/]si au cazut[/url], in acest an magazinele si-au luat masuri de precautie si
spera sa nu intampine probleme.

“Site-ul Koyos.ro a
investit in platformele tehnice (procesoare si memorii), magazinul
online beneficiind de o suplimentare a capacitatii serverelor.
Site-ul suporta acum cu 500% mai multi vizitatori simultani fata de
anul trecut. Tot pentru campania de Black Friday se vor face si
optimizari ale paginilor din site, pentru ca astfel sa se faca fata
cu brio valului de vizitatori”, a mentionat Dana Iorga, directorul
general al retailerului.

Ea a adaugat ca pentru
editia de anul acesta, compania suplimentat stocurile, a optimizat
site-ul si a organizat logistic atat depozitul central (de unde se va
face livrarea de produse electrocasnice mari, produse pentru bai,
televizoare), cat si cele doua depozite tampon din Bucuresti (cel din
Baneasa si cel din Stirbei Voda).

De asemenea, George
Nicolae, head of creative F64, a spus ca se astepta la dublarea
traficului si, bineinteles, a luat masurile de siguranta pentru a
preintampina orice surprize neplacute.

“Avem in permanenta un
server de backup la care vom apela si de Black Friday, daca va fi
nevoie”, a subliniat oficialul F64.

Printre magazinele care
si-au anuntat intentia de a participa in acest an la campania de
Black Friday se numara (pe langa cele mentionate in articol) si Sigmanet.ro, Elanko.ro, eMag. evoMag, Domo, Flanco,
Depozitul de calculatoare second hand dcsh.ro, Oktal.ro, Elefant.ro,
Azerty.ro, 101jucarii.ro, Media Galaxy.

Urmărește Daily Business pe Google News