Oficialii celor doua companii nu au precizat valoarea campaniei de promovare, spunand doar ca face parte dintr-o strategie globala ce presupune costuri de circa 500 milioane de dolari (386 mil. euro).
In aceasta perioada sunt promovate produsele Microsoft Windows Vista si Office 2007, urmand ca spre sfarsitul anului sa fie demarata o noua campanie, pentru Microsoft Exchange Server, au spus pentru DailyBusiness oficialii celor doua companii.
Campania include inserturi speciale si aparitii in presa generala, in publicatii cu profil economic si de IT, o componenta de media online, cu promovare pe site-urile si in newsletterele publicatiilor de IT, precum si o componenta de outdoor, care se desfasoara doar in Bucuresti.
Aceasta din urma va dura o luna de zile si consta in amplasarea de materiale publicitare Microsoft in zonele centrale si ultracentrale, a declarat Ileana Dorovei, director de media la Primera Communications. Un element important pentru partea de outdoor vor fi si spoturile difuzate pe ecranele video din zonele centrale ale capitalei.
In joc intra si retailerii
Pe langa campania dezvoltata de agentia Primera, retailerii si distribuitorii de produse Microsoft isi vor alege fiecare moduri de comunicare media in functie de bugetele disponibile. La acesta bugete va contribui si Microsoft , cu conditia ca partenerii sa respecte liniile campaniei, pentru ca aceasta trebuie sa fie un unitara, cu o imagine extrem de clara si de bine definita, explica Dorovei.
Printre partenerii din retail care vor sustine campania Microsoft se numara Depozitul de Calculatoare, Ktech, Flamingo si Media Galaxy.
„Ne asteptam ca in primele luni dupa lansare sa vindem de aproximativ doua ori mai multe licente de Windows Vista decat am facut-o cu Windows XP intr-o perioada asemanatoare de timp”, a declarat Dan Bulucea, marketing manager la Microsoft, fara sa precizeze date mai exacte. Clienti mari, ca Hidroelectrica, au anuntat ca planuiesc sa migreze in acest an 75% din calculatoarele lor la Windows Vista si peste 90% la Office 2007, a mai spus el.
Campania se va desfasura sub sloganurile „Perspectiva unei noi dimensiuni”, pentru Windows Vista, si „Inovativ…si atat de simplu”, pentru Office 2007.
Campania de comunicare Microsoft pentru noile produse este derulata tinand cont de directiile principale ale campaniei internationale. Desi se urmaresc aceleasi canale si mjiloace de comunicare, campania romaneasca este construita in functie de particularitatile pietei locale. De exemplu, sloganele sunt diferite: in SUA sloganul pentru Vista este „Wow..start now!”, explica Bulucea.
Primera Communications a mai colaborat pana acum cu Microsoft Romania in cadrul campaniilor publicitare si de comunicare pentru produse precum Windows XP sau Windows Millenium, dar si pentru servicii de business inteligence, software assurance sau pentru antipiraterie.