- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Care este concluzia ANCOM dupa 836 de controale la furnizorii de comunicatii

05 Sep, 12:22 • Redactia DailyBusiness
In perioada martie – august 2012 inspectorii Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) au efectuat 836 de controale la furnizorii de comunicatii electronice si la partenerii acestora pentru a verifica daca sunt respectate obligatiile de informare a utilizatorilor finali.
Care este concluzia ANCOM dupa 836 de controale la furnizorii de comunicatii

Au fost
aplicate doar 17 sanctiuni contraventionale, dintre care 15 avertismente si 2
amenzi in cuantum total de 15.000 de lei.

In cadrul campaniei de control inspectorii
ANCOM au verificat daca personalul de vanzari al operatorilor si al
partenerilor acestora comunica utilizatorului, verbal sau in forma tiparita ori
electronica, inainte de incheierea contractului, cel putin urmatoarele
informatii: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe intreaga
perioada contractuala initiala, precizand serviciile incluse – abonament lunar
(numarul de minute/creditul inclus, daca este cazul), extra-optiuni,
conectare/instalare, echipament terminal achizitionat, dupa caz, cu toate
taxele incluse, tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale,
tarifele pentru apelurile efectuate in diferite intervale si conditiile de
utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus, durata minima a
contractului, precum si conditiile de incetare a contractului inainte de termen
si penalitatile aplicabile.

Conform deciziei ANCOM privind informarea
utilizatorilor, operatorii de telefonie
si partenerii acestora sunt obligati sa publice pe site-urile proprii o
procedura privind solutionarea reclamatiilor utilizatorilor finali pe care sa o
puna la dispozitia acestora, la cerere si in momentul incheierii contractelor.

Procedura trebuie sa detalieze modalitatile in care se poate inainta o
reclamatie
, datele de contact ale compartimentului insarcinat cu primirea si
inregistrarea reclamatiilor, termenele maxime pentru depunerea si solutionarea
reclamatiilor, precum si posibilitatea ca utilizatorul final sa apeleze la
ANCOM pentru solutionarea litigiilor.

In plus, furnizorii de servicii de telefonie au obligatia de a afisa pe
pagina principala a propriului site un link catre contractul – cadru, inclusiv
conditiile generale privind furnizarea serviciului de telefonie, care fac parte
din contract.

Din cele 836 de controale
efectuate la nivel national
, 305
au fost realizate de ANCOM prin Directia Regionala Bucuresti la punctele de
lucru apartinand operatorilor de telefonie sau partenerilor acestora din
judetele Arges, Brasov, Buzau, Calarasi, Constanta, Dambovita, Giurgiu, Ilfov,
Olt, Prahova, Tulcea, Teleorman, Valcea si municipiul Bucuresti.

In urma
acestor controale a fost aplicat un
avertisment pentru nerespectarea obligatiilor privind furnizarea, la
cerere si in mod gratuit, a unui exemplar din contractul-cadru, inclusiv
conditiile generale privind furnizarea serviciului de telefonie si a procedurii
de solutionare a litigiilor.

In cadrul Directiei Regionale Iasi s-au efectuat 185 de controale, in urma carora s-au
aplicat 3 avertismente si o amenda in cuantum de 5.000 de lei, aplicate pentru refuzul
de a inmana, la cerere, un exemplar al procedurii privind solutionarea
reclamatiilor utilizatorilor finali.
Directia Regionala Cluj a efectuat 218 de actiuni de control si a aplicat
5 avertismente pentru
nerespectarea obligatiilor privind  furnizarea, la cererea clientului, a
unui exemplar tiparit a procedurii de solutionare a litigiilor si informarea,
inainte de incheierea contractului, cu privire la planul tarifar ales, tarifele
aplicabile si durata minima a acestuia.

121 de
controale au fost efectuate de ANCOM prin Directia
Regionala Timisoara la punctele de lucru ale furnizorilor de telefonie mobila
si ale dealerilor acestora din judetele Arad, Caras-Severin, Dolj, Gorj,
Hunedoara si Mehedinti, fara a fi constatate incalcari ale obligatiilor de
informare in vigoare.  

In ceea ce priveste obligatia de a afisa pe
pagina principala a propriului site
, la loc usor vizibil, un link direct catre
contractul-cadru, inclusiv conditiile generale privind furnizarea serviciului
de telefonie si afisarea procedurii privind solutionarea reclamatiilor
utilizatorilor, dintre cele peste 80 de site-uri verificate, doar in 7 cazuri s-a constatat nerespectarea
obligatiilor de informare. 6 dintre acesti operatori au fost sanctionati cu
avertisment, iar unul a primit amenda in cuantum de 10.000 de lei.

Aceasta este cea de-a doua campanie de
verificare a respectarii obligatiilor de informare, prima avand loc in 2009.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Lidl își încetinește ritmul de extindere în România și își vinde din terenuri. Din 2025, compania va reveni la ritmul accelerat de deschidere de noi magazine
Lidl își încetinește ritmul de extindere în România și își vinde din terenuri. Din 2025, compania ...
PSD, anunţ important chiar înaintea alegerilor parlamentare: „În 2029 salariul minim va fi de 1.300 de euro”
PSD, anunţ important chiar înaintea alegerilor parlamentare: „În 2029 salariul minim va fi de ...
Aparatul electrocasnic care consumă cât 330 de becuri aprinse simultan. Sfaturile oferite de specialiști
Aparatul electrocasnic care consumă cât 330 de becuri aprinse simultan. Sfaturile oferite de specialiști
S-au deschis târgurile de Crăciun din Cluj. Cât costă plăcinta și vinul fiert în 2024
S-au deschis târgurile de Crăciun din Cluj. Cât costă plăcinta și vinul fiert în 2024
Gigantul Bosch dă afară 5.500 de oameni. Concedierile nu vizează, deocamdată, angajații din România
Gigantul Bosch dă afară 5.500 de oameni. Concedierile nu vizează, deocamdată, angajații din România
Prognoza analiștilor financiari pentru 2025. Cum va arăta economia României anul viitor. Cele 3 riscuri majore pentru țara noastră
Prognoza analiștilor financiari pentru 2025. Cum va arăta economia României anul viitor. Cele 3 riscuri ...
Revolut s-a alăturat rețelei de Plăți Instant din România
Revolut s-a alăturat rețelei de Plăți Instant din România
Proiect PSD pentru readucerea în ţară a românilor din diaspora. 500 de euro, lunar timp de şapte ani, pentru cei ce au muncit în străinătate şi revin în România
Proiect PSD pentru readucerea în ţară a românilor din diaspora. 500 de euro, lunar timp de şapte ...
Rezultate alegeri prezidenţiale 2024. CCR a decis renumărarea voturilor la primul scrutin, iar ştirea face înconjurul lumii
Rezultate alegeri prezidenţiale 2024. CCR a decis renumărarea voturilor la primul scrutin, iar ştirea ...
CSAT: Au existat atacuri cibernetice cu scopul de a influenţa corectitudinea procesului electoral. Un candidat a beneficiat de o expunere masivă pe platforma TikTok
CSAT: Au existat atacuri cibernetice cu scopul de a influenţa corectitudinea procesului electoral. Un ...
Investiție de 130.000 de euro pe piața media, apare un nou canal în grilă! România va avea un nou post de televiziune
Investiție de 130.000 de euro pe piața media, apare un nou canal în grilă! România va avea un nou ...
Cum să-ți îngrijești plantele de apartament iarna. Sfaturi simple pentru a le menține sănătoase și viguroase de-a lungul celor 90 de zile
Cum să-ți îngrijești plantele de apartament iarna. Sfaturi simple pentru a le menține sănătoase ...
Incredibil cât costă o clătită la Târgul de Crăciun din Craiova, în 2024. Românii s-au revoltat: „Doamne ferește! În ce lume trăim?”
Incredibil cât costă o clătită la Târgul de Crăciun din Craiova, în 2024. Românii s-au revoltat: ...
Pensii 2025. Cum să verifici dacă pensia se mărește după indexare
Pensii 2025. Cum să verifici dacă pensia se mărește după indexare
Trendyol deschide primul depozit local în România, creând 250 de locuri de muncă
Trendyol deschide primul depozit local în România, creând 250 de locuri de muncă
Burgerul Dubai, fița gastronomică a anului 2024. Cât a ajuns să coste în restaurantele din România
Burgerul Dubai, fița gastronomică a anului 2024. Cât a ajuns să coste în restaurantele din România
Liderul global în producţia de echipamente de curăţenie deschide o nouă fabrică în România. Se fac 150 de angajări
Liderul global în producţia de echipamente de curăţenie deschide o nouă fabrică în România. Se ...
Noi concedieri la final de an. Mai multe companii trimit acasă mii de angajați înainte de Crăciun
Noi concedieri la final de an. Mai multe companii trimit acasă mii de angajați înainte de Crăciun