Anul trecut, aceasta divizie a obtinut profit la jumatate, de 12.300 euro.
„Consider ca anul acesta vom inregistra un profit si vanzari cel putin duble fata de anul trecut, pe fondul educarii pietei si cererii din ce in ce mai mari pentru carti audio, pe aproape toate segmentele de varsta”, a spus Stancut.
Humanitas este cel mai important producator de carti audio, cu peste 70 de titluri disponibile pe piata la preturi variind intre 20 si 50 lei. Cartile audio (audio book) sunt inregistrate pe CD, au continut din literatura, business, filozofie sau religie, cu durata de aproximativ 1 ora pentru fiecare inregistrare.
Costul de productie al unui audio book se imparte in trei coordonate principale – plata vorbitorului, producerea CD-ului si preluarea drepturilor de autor-, unul dintre factorii importanti care garanteaza vanzarea audio-book-ului pe piata fiind o voce potrivita si cunoscuta.
„Se negociaza cu vorbitorul in functie de tirajul pe care il vom scoate pe piata. De exemplu, la 5.000 de discuri ce urmeaza a fi lansate, pretul platit catre acesta este de aproximativ 2.000 de euro. Costurile de productie se ridica la aproximativ 2 euro pentru fiecare CD al tirajului”, a spus Stancut.
Costurile suportate de Humanitas pentru preluarea drepturilor de autor nu au fost precizate, Stancut spunand ca variaza foarte mult si ca uneori nu este usor de cumparat, in functie de persoana care le detine.
Stancut a estimat ca succesul unei carti audio pe piata este dat, in procent de 80%, de titlul ales de producator si abia apoi de vocea/vocile care spun povestea audio-book-ului.
Printre titlurile de carti audio se regasesc opere ale unor autori precum I.L. Caragiale, Mircea Eliade, Gabriel Liiceanu, Paulo Coelho, Mircea Cartarescu. Printre vocile care au fost alese de Humanitas Multimedia au fost Marin Moraru, Ion Caramitru, Magda Catone, Marcel Iures, Florian Pitis, Andrei Plesu.
Humanitas Multimedia urmeaza sa se axeze si pe cartile audio de afaceri, prin lansarea a 10 titluri de business „in cel mai scurt timp”, a spus Stancut.
„Cererea a inceput sa fie foarte mare pe acest segment. Avem oameni de afaceri care vin si cumpara cate 10 discuri odata si sunt interesati de orice aparitie noua. Acestia asculta discurile in special in masina, in drum spre munca. Oferim o alternativa posturilor de radio”, a spus Stancut.
Divizia Humanitas isi propune sa produca lunar patru carti audio noi.
„Piata cartilor audio de la noi este inca in formare. Editurile sunt reticente in a iesi pe aceasta nisa, mai ales din cauza ratei mari de piraterie electronica de la noi din tara”, a spus pentru DailyBusiness Sorin Guleac, manager al diviziei producatoare de softuri educationale Intuitext din cadrul grupului Softwin.
Humanitas Multimedia a patruns pe piata cartilor audio in 2003, cand a lansat simultan opt titluri.
Primii pasi in aceasta industrie au fost facuti de compania Electrecord, casa de discuri care producea casete si discuri de vinil cu povesti pentru copii si piese de teatru. Infiintata in 1932, Electrecord a colaborat cu voci celebre, precum Sebastian Papaiani, Anda Calugareanu, Silvia Chicos.