Un sfert dintre
romani nu stiu ca pot folosi servicii publice online.
Cu toate acestea, numai 59% din
respondentii din Romania spun ca prefera contactul direct, sub media
de 62% la nivel european a celor care si-au exprimat preferinta
pentru interactiunea directa.
„In Romania 59% din respondenti
prefera contactul direct, 47% considera ca serviciile publice
necesita vizite si depuneri de documente, iar 24% din respondenti nu
stiau de existenta acestor servicii online”, a declarat pentru
Mediafax Kevin von Gamm, chief sales officer Capgemini Romania.
La nivel european, doar 34% dintre cei
intervievati spun ca serviciile publice necesita vizite si depuneri
de documente tiparite.
O cincime dintre romani spun ca nu
gasesc informatii suficiente despre serviciile online, sau chiar
serviciile in sine, 8% au abandonat utilizarea serviciilor online din
cauza dificultatilor intampinate, iar un procent similar au renuntat
la serviciile online din cauza deficientelor tehnice.
In completare, circa 6% dintre romani
nu se asteapta sa faca economie de timp prin utilizarea serviciilor
publice online, iar 4% recunosc ca nu au cunostintele tehnice
necesare pentru a folosi aceste servicii.
Respondenti din 32 de tari au indicat
ca principalele bariere in utilizarea serviciilor e-Guvernare sunt
dificultatea utilizarii (24%) si lipsa promovarii (21%).Multi
europeni inca nu sunt dispusi sa foloseasca serviciile de e-Guvernare
si si-au exprimat preferinta pentru interactiunea directa (62%), sau
considerau ca interactiunea directa este obligatorie (34%), sau au
considerat alte canale mai eficace (19%).