De asemenea, aproape
jumatate din gospodariile din Romania au o conexiune la internet fix
si peste 85% dintre ele un abonament la servicii de retransmisie a
programelor audiovizuale.
ANCOM isi propune sa creasca gradul
de informare al utilizatorilor cu privire la incheierea contractelor
pentru servicii de comunicatii, concentrandu-se asupra situatiilor
semnalate prin petitiile primite de Autoritate.
Numai in anul 2013,
pana la data de 1 octombrie, ANCOM a
primit 863 de petitii cu privire la
diferite aspecte legate de relatia utilizator-operator.
Marea
majoritate a problemelor semnalate de utilizatori anul acesta se
refera la relatia contractuala dintre acestia si furnizorii de
servicii de comunicatii electronice, mai precis la aspecte privind
derularea, prelungirea, incetarea contractelor sau neincluderea
anumitor clauze minime obligatorii in contracte. Nemultumirea
utilizatorilor provine, in principal, din neintelegerea prevederilor
din contracte, generata fie de complexitatea acestora si informarea
insuficienta din partea furnizorilor, fie de faptul ca utilizatorii
nu citesc cu atentie contractele la momentul semnarii lor.
Alte aspecte
semnalate Autoritatii au vizat neintelegeri privind modalitatea in
care sunt tarifate si facturate serviciile de comunicatii
electronice, precum si calitatea acestora, viteza scazuta de transfer
a datelor in cazul serviciului de acces la internet si intarzieri la
instalarea serviciului contractat.
In cazul
serviciilor postale,
cele mai frecvente probleme semnalate se refera la faptul ca
utilizatorii nu primesc sau primesc cu intarziere contravaloarea
bunurilor livrate prin serviciul ramburs desi suma este incasata de
la destinatari, precum si la deteriorarea continutului coletelor.
Pentru evitarea unor astfel de situatii, utilizatorii trebuie sa
citeasca cu atentie conditiile generale de furnizare a serviciilor
postale, inclusiv mecanismul de solutionare a reclamatiilor.
Citeste si:
Facturile la telefon ar putea scadea din ianuarie 2014. Vezi cu cat