Vanzarile din T4
2012 au insumat 503 milioane de euro, aproape o treime din valoarea
totala acumulata in 2012 – 1,4 miliarde euro, potrivit studiului GfK Temax.
Cresterea vanzarilor
de D-SLR-uri
Sectorul foto este
cel care a performat cel mai bine in anul 2012. Cu o crestere de
aproximativ 11% de la an la an, piata a atins o valoare de 49
milioane euro in 2012, mai arata studiul citat.
Piata camerelor foto
digitale este si una dintre pietele cu cea mai mare pondere a
campaniilor promotionale. Aceste campanii au marcat sezonalitatea
pietei, aducand valoare extra pe piata in T2 si T4 2012.
Vanzarile din T4 au
fost cu 25% mai bune decat cele de anul trecut, insumand 16 milioane
de euro. Aproape 7 milioane de euro din acesta valoare vine de la
segmentul de D-SLR care a inregistrat rate de crestere de doua cifre
in T4 2012.
Camerele compacte au
avut o performanta mai buna in noiembrie 2012 decat in decembrie
2012, in timp ce pentru D-SLR-uri vanzarile din ambele luni au adus
valori similare.
Smartphone-urile au
asigurat succesul sectorului telecom
Valoarea totala a
pietei de telefoane mobile si smartphone-uri a crescut semnificativ,
cu 23,7%, in cel de-al patrulea trimestru al lui 2012 comparativ cu
aceeasi perioada a anului trecut, insumand 75 milioane de euro.
Chiar daca
telefoanele mobile inca domina piata in termeni de volum, acestea
pierd teren de la luna la luna. Segmentul aducator
de valoare este cel al smartphone-urilor, asigurand succesul pietei
de telecom cu o prezenta in toate clasele de pret importante si un
portofoliu larg de dispozitive cu ecran tactil si camera cu > 5MP.
Tabletele media au fost starul
sectorului IT
In cel de-al
patrulea trimestru al lui 2012 piata de IT a inregistrat o crestere
de 11% comparativ cu ultimul trimestru din 2011, ajungand la o
valoare de 150 milioane de euro. Rezultatele
campaniilor Black Friday le-au depasit pe cele ale traditionalului
sezon de Craciun.
Promotiile cu cel mai mare impact au fost cele
pentru tablete, urmate de cele pentru periferice (mausi, tastaturi si
camere web) si computere portabile.
Anul 2012 a
inregistrat o crestere de aproape 4% comparativ cu 2011.
Cum arata sectorul
electronicelor si electrocasnicelor?
In T4 2012,
vanzarile de electronice au crescut cu aproximativ 10%, ajungand la
116 milioane de euro. Acesta crestere a fost generata de evolutiile
pozitive ale vanzarilor cu televizoare cu ecran plat, in timp ce
restul produselor electronice au inregistrat rate de crestere
negative.
Anul 2012 s-a
incheiat intr-o nota optimista, cu 5% crestere fata de anul trecut
pentru piata de electronice. Contributia totala a acestui sector la
piata bunurilor de folosinta indelungata a fost de 296 milioane de
euro in 2012.
Sectorul
electrocasnicelor mici a inregistrat o rata de crestere de 4% in T4
2012 comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut. Ele au
incheiat anul 2012 cu o valoare totala de 106 milioane de euro. in cadrul sectorului
toate categoriile au avut evolutii pozitive in acest trimestru fata
de T4 2011, mai putin pietele de friteuze, storcatoare de fructe si
legume si masini de facut paine, care au scazut semnificativ.
In ultimul trimestru
din 2012, sectorul electrocasnicelor mari a inregistrat pentru prima
data in acest an o crestere a vanzarilor, 1.6% peste T4 2011. Totusi,
performanta anuala este cu aproape 6% sub cea inregistrata anul
trecut, ceea ce inseamna 310 milioane de euro.
Produsele
incorporabile sunt cele care impulsioneaza piata electrocasnicelor
mari, devenind din ce in ce mai atragatoare pentru consumatori si cu
previziuni foarte bune pentru anii urmatori. in timp ce aceasta
categorie a crescut cu 34% in T4 2012, achizitiile de electrocasnice
mari de sine statatoare pierd teren (-2%).
Valoarea imprimantelor creste
Piata de imprimante
si multifunctionale continua sa fie stabila si in ultimul trimestru a
lui 2012, ajungand la valoarea de 10 milioane de euro si o stagnare
de 0.2% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Cu toate ca
imprimantele de tipul inkjet au inregistrat rate de crestere
pozitive, intregul segment al multifunctionalelor si imprimantelor
ink continua pe un trend descendent.