Constatarile Cisco
Annual Security Raport (ASR) releva faptul ca cea mai mare
concentratie de amenintari la adresa securitatii online nu vizeaza
site-urile de pornografie, din domeniul farmaceutic sau jocuri de
noroc, in ciuda opiniei generale care a consacrat aceste zone ca cele
mai riscante.
De fapt, cele mai
multe amenintari tintesc destinatiile legitime vizitate de publicul
de masa, cum ar fi marile motoare de cautare, site-urile de
cumparaturi si cele de social media.
[quote=Studiu
Cisco]In comparatie cu un site de sofware contrafacut, site-urile de
cumparaturi au o probabilitate de 21 de ori mai mare sa contina
amenintari, iar motoarele de cautare sunt de 27 de ori mai
susceptibile sa livreze continut daunator. [/quote]
Mai mult, o persoana
care acceseaza reclame online are o probabilitate de 182 de ori mai
mare de a intalni continut daunator decat accesand site-uri
pornografice.
Riscurile de
securitate sunt in crestere in companii, deoarece multi angajati
adopta propriul stil de viata si la locul de munca. Dispozitivele
lor, munca prestata si activitatea online se combina cu viata lor
personala, indiferent de locul in care se afla – la birou, acasa
sau altundeva.
Implicatiile la
nivelul securitatii companiilor generate de aceasta tendinta de
consum sunt sustinute de concluziile Cisco Connected Technology World
Report (CCWTR), care ofera o perspectiva asupra atitudinilor noii
generatii de angajati, si anume Generatia Y. Conform studiului citat,
majoritatea angajatilor din Generatia Y cred ca mediul online nu
asigura confidentialitate (91%), dar numai o treime spun ca nu sunt
ingrijorati de faptul ca datele lor personale sunt colectate si
stocate.
Ei
[b]sunt dispusi sa-si sacrifice informatiie cu caracter personal
pentru a socializa online[/b]. De fapt, mai multi angajati din
Generatia Y au declarat ca se simt mai confortabil sa ofere
informatii cu caracter personal site-urilor de cumparaturi online
decat departamentului IT al angajatorului – departamente care sunt
platite pentru a proteja identitatea angajatilor si dispozitivele
acestora.
Pe masura ce tot mai
multi membri ai Generatiei Y absolva facultatea si intra in randul
fortei de munca, politica si cultura companiilor vor fi supuse unor
presiuni in crestere. Aceste presiuni se datoreaza cerintelor noii
generatii: libertatea accesului pe site-urile de socializare,
alegerea dispozitivului de lucru si un stil de viata mobil, pe care
generatiile anterioare nu l-au solicitat niciodata.
[quote=World
Technology Report, decembrie 2012]Membrii Generatiei Y verifica in
mod constant noutatile de pe site-urile de socializare sau de pe
email, indiferent daca sunt in pat (3 din 4 respondenti), la cina
(aproape jumatate), la baie (o treime) sau in timp ce conduc (1 din
5).[/quote]
Acest stil de viata va fi adoptat tot mai mult si la locul
de munca, evidentiind felul in care se va lucra in viitor si modul in
care companiile ar trebui sa concureze pentru atragerea oamenilor
valorosi din noua generatie.
Iata cateva dintre concluziile
studiului:
[b]Malware
Android[/b]
[b]Amenintarile
malware pe tari[/b]
Anul 2012 a adus o
schimbare semnificativa in ceea ce priveste zonele geografice in care
utilizatorii s-au confruntat cu amenintari malware. Astfel, in
statistica tarilor cele mai afectate de malware, China a coborat de
pe locul 2 in 2011 pana pe locul 6 in 2012.
Tarile scandinave,
precum Danemarca si Suedia s-au confruntat un numar mai mare de
cazuri de malware pe internet, urcand in clasament pe locul 3,
respectiv 4. Statele Unite ale Americii au pastrat locul de lider, cu
33 % din totalul cazurilor de malware de pe internet la nivel global.
[b]Tendintele
spam-ului[/b]
–
ianuarie-martie:
software-ul Windows, care a coincis cu lansarea avanpremierei pentru
consumatori a Microsoft Windows 8
-februarie-aprilie:
software-ul pentru calcularea taxelor in timpul sezonului fiscal din
SUA
-ianuarie-martie
si septembrie-decembrie: retele profesionale, cum ar fi LinkedIn,
corelate cu dorinta de schimbare a carierei de la inceputul si
sfarsitul anului
-septembrie-noiembrie:
furnizorii de telefoane mobile, pe marginea lansarii Apple iPhone 5.
[b]Compromiterea
confidentialitatii[/b]
Cisco a elaborat
implicatiile economice ale acestor statistici asupra amenintarilor la
adresa securitatii, prin analiza atitudinii si comportamentului
angajatilor conectati ai Generatiei Y.
[b]Respectarea
politicii IT[/b]
[b]Internetul
tuturor lucrurilor si viitorul securitatii[/b]
Privind in
perspectiva, „Internetul tuturor lucrurilor” reprezinta cea mai
mare tendinta online de astazi. Cum din ce in ce mai multe persoane,
lucruri si dispozitive se conecteaza la internet, tot mai multe date,
din mai multe locuri, vor fi introduse in retelele companiilor si
furnizorilor de servicii. Acest lucru va declansa noi
vulnerabilitati, precum si nevoia unei abordari mai sofisticate a
securitatii.
„Securitatea
retelei si a infrastructurii de transmitere a datelor devine din ce
in ce mai importanta, mai ales in contextul in care din ce in ce mai
multe dispozitive mobile se conecteaza la retea. Pe de alta parte,
cresterea traficului de date datorat in special conexiunilor M2M va
pune serios la incercare fiabilitatea tehnologiilor de securitate
contextuala si in timp real. In acelesi timp observam o accentuare a
atacurilor malware asupra terminalelor cu sistem de operare Android,
dar cu toate acestea, atacurile asupra platformelor mobile reprezinta
doar 0,5% din totalul acestor amenintari”, spune Cristian Popescu,
director General Cisco Romania.
Cisco 2013 Annual
Security Report evidentiaza cele mai importante tendinte de
securitate ale anului si ofera sfaturi si indrumari pentru a mentine
sigure mediile tehnologice din marile companii.
Raportul Cisco
Connected World Technology aprofundeaza amenintarile prezentate in
raportul de securitate.
Cea de-a treia
editie anuala Cisco Connected World Technology Report a fost
comandata de Cisco si condusa de InsightExpress, o firma independenta
de cercetare de piata cu sediul in Statele Unite ale Americii.
Studiul consta din doua anchete: una axata pe studenti si lucratori
tineri cu varsta intre 18 si 30 de ani, iar a doua s-a axat pe
profesionisti IT proveniti din mai multe industrii, la nivel global.
Fiecare sondaj include 100 de respondenti din fiecare din cele 18
tari participante la studiu, rezultand un esantion de 3.600
respondenti. Cele 18 tari sunt Statele Unite ale Americii, Canada,
Mexic, Brazilia, Argentina, Marea Britanie, Franta, Germania, Olanda,
Rusia, Polonia, Turcia, Africa de Sud, India, China, Japonia, Coreea
de Sud si Australia.