Editura Brandbuilders
Colectia Marketing&Advertising
Pret 40 lei
Titlu original: The 11 immutable laws of Internet Branding
Cartea intr-un minut:
Sa vezi Internetul ca pe o afacere, un loc unde poti intalni anumiti oameni, de unde poti cumpara lucruri unice sau unde poti gasi informatii pe care nu le gasesti in alta parte – inseamna sa stii sa-ti construiesti un brand cu ajutorul Internetului.
Cronica DailyBusiness
Internetul este ori o afacere, ori un mediu de comunicare. Prima lege a Internet brandingului iti cere sa alegi. Cine vrea sa construiasca un brand puternic pe Internet, va trebui sa trateze Internetul ca pe o oportunitate, nu ca pe un mediu.
Interactivitatea este legea a doua si fara ea o pagina de web sau un brand nu vor reusi. Capacitatea de a oferi informatii in forma dorita, de a adauga propriile informatii pe site, de a rezolva, aproape instantaneu, situatii dificile cu privire la stabilirea de preturi – inseamna interactivitate.
Legea a treia se refera la numele site-ului. „Sarutul mortii pentru un brand de Internet este un nume comun”, spun autorii. Daca in era pozitionarii numele era important, in era Internetului, numele are o importanta critica. Cele mai cunoscute si mai valoroase nume de branduri sunt substantive proprii.
Numele este cel mai valoros activ pe care il are un brand pe Internet. In lumea reala, exista si alte indicii cu privire la scopurile urmarite de o companie. Locatia, vitrinele, marimea si arhitectura cladirii spun cu ce se ocupa compania. De exemplu, o banca va arata mereu ca o banca. Pe Internet, numele este de sine stator si de aceea, legea a patra spune sa ai un nume bun. El trebuie sa fie scurt, simplu, sa sugereze categoria, sa fie unic, sa contina o aliteratie, sa fie usor de pronuntat, sa fie socant si personalizat.
Legea a cincea se refera la singularitate. Trebuie sa eviti locul al doilea in categoria in care te pozitionezi. In lumea reala, exista mereu loc pentru brandul aflat pe pozitia a doua. Pe Internet, insa, domina monopolurile. Daca nu poti fi brandul lider in categoria ta, trebuie sa cauti o cale prin care sa creezi o categorie noua, in care sa fii lider.
Legea a sasea spune ca advertisingul in afara Internetului va fi mult mai puternic decat advertisingul pe Internet. Pentru prima data, pe Internet, utilizatorul este cel care decide, nu proprietarul mijlocului de comunicare. „Sondajele arata ca numarul de oameni care dau click pe reclamele de pe Internet este intr-o continua scadere. Rata advertisingului de pe Internet este si ea in scadere, ceea ce nu indica un mediu prielnic pentru aceasta”, afirma autorii. Pentru a supravietui, un brand de pe Internet are nevoie de vizibilitate in lumea reala, fizica. Radioul va fi mediul cel mai important pentru advertisingul pe site-uri, deoarece lipsa vizualului nu constituie un dezavantaj in acest caz.
In plus, Internetul va determina o crestere enorma a activitatilor de PR, avand rolul pe care l-a avut televiziunea pentru dezvoltarea advertisingului. „Asa cum canalele de televiziune au construit advertisingul, tehnologia Internetului are capacitatea de a construi in mod eficient PR-ul”, spune Ray Gaulke, presedintele Societatii de Relatii Publice din America. Internetul va darama toate barierele, toate granitele si toate limitarile. Mesajul pe care il transmite este omogenizarea culturii din lumea intreaga. Acesta este sensul globalismului si legea a saptea.
Teoria darwinista aplicata la nivelul pietei spune ca pe Internet supravietuieste cel mai rapid. Legea a opta iti cere sa fii primul in mintea consumatorului, chiar daca nu esti primul intrat pe piata.
Vanitatea de a crede ca poti face orice este cea mai mare greseala. Liderii tind sa se autodistruga atunci cand isi acorda o importanta exagerata. Legea a noua aduce in fata cinci strategii de branding, fundamentale pentru un lider din cadrul oricarei categorii. Sa ai un brand focusat, sa iti maresti cota de piata, sa iti extinzi piata, sa te extinzi la nivel global si sa domini categoria.
Legea a zecea se refera la divergenta tehnologiilor. Toata lumea doreste convergenta cand apare un nou mediu de comunicare. Companiile care au incercat sa uneasca televizorul cu PC-ul au esuat. „Tehnologiile nu sunt convergente, ci divergente”, spun autorii.
Legea a unsprezecea prezice transformarile pe care le aduce Internetul. Registrele in varianta tiparita vor disparea, mica publicitate va fi transferata pe Internet, toate tipurile de servicii financiare se vor transfera pe web, firmele de curierat se vor dezvolta, retailingul in afara Internetului va deveni o competitie intre servicii.