- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cererea de laptop-uri a urcat piata de computere din EMEA cu 13,2% in T1

08 May, 07:00 • Redactia DailyBusiness
Vanzarile de computere in EMEA (Europa,Orientul Mijlociu si Africa) au crescut in primul trimestru cu 13,2% fata de perioada similara a lui 2006, pana la 19,4 mil. unitati, arata un studiu al IDC.
Cererea de laptop-uri a urcat piata de computere din EMEA cu 13,2% in T1

Vanzarile de laptop-uri in primul trimestru al 2007 au inregistrat o crestere cu 34,3% fata de perioada similara a anului precedent, in timp ce vanzarile desktop-urilor au ramas la acelasi nivel, a subliniat studiul realizat de compania de cercetare de piata si consultanta in domeniul tehnologiei informatiei IDC.

In Europa Centrala, vanzarile de laptop-uri au crescut in medie cu 70% fata de perioada similara a lui 2006, ca urmare a cresterii economice din zona precum si a cresterii pietei consumatorilor. Astfel, laptop-urile au reprezentat mai mult de 50% din cererea totala de computere in Ungaria si in Republica Ceha.

In Europa de Vest, vanzarile de calculatoare portabile au crescut cu 40%, in special ca urmare a ofertei foarte variate si a design-ului din ce in ce mai atractiv.

Pe primul loc in topul vanzarilor de computere in zona EMEA este HP, cu o crestere de 24,5% fata de primul trimestru din 2006, echivalentul a 3.772 unitati vandute. Pe segmentul laptop-urilor, cresterea fata de perioada similara a anului trecut a fost de 57%. Cota de piata detinuta de Hewlett Packard este de 19,4%.

Acer se afla pe locul doi, cu 2.333 de computere vandute si o crestere cu peste 46% pe segmentul de laptopuri si de 48% pe segmentul desktop. In primul trimestru, Acer si-a intensificat activitatile in Europa de Vest. Cota de piata a companiei este de 12%.

Dell, locul trei, a incheiat trimestrul cu vanzari in scadere, cu 1,3%, ajungand la 2.317 unitati vandute. Scaderea inregistrata si in cota de piata (11,9% fata de 13,7%) este pusa pe seama concurentei acerbe si a lipsei de transparenta a companiei.

Pe locul patru se afla producatorul Fujitsu Siemens, cu vanzari de 1.420 de unitati, o crestere cu 7,1%. Cresterea cea mai mare a inregistrat-o in Anglia, unde compania a inregistrat vanzari cu 90% mai mari decat in primul trimestru al anului precedent. Cota de pata a Fujitsu Siemens este de 7,3%.

Toshiba si-a pastrat locul 5, datorita strategiei retail puternice in Europa de Vest. Vanzarile companiei au crescut cu 23%, de la 794 de computere vandute in primul trimestru al lui 2006 la 977 in 2007. Cota de piata a grupului este de 5%.

Urmărește Daily Business pe Google News