- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

CFR vinde bilete de tren la automate ale ZebraPay. Ce business se afla in spate?

25 May, 15:06 • emanuel.ceciu
Compania autohtona ce ofera servicii de intermediere a platilor ZebraPay a amplasat 60 de terminale in Bucuresti si mai multe orase mari din tara, de la care pot fi cumparate bilete de tren, bilete de autocar, bilete la concerte, muzica sau pot fi reincarcate cartele prepay. Terminalele, de tip self-service, sunt amplasate "in puncte-cheie": statii de metrou, mall-uri si supermarket-uri.
CFR vinde bilete de tren la automate ale ZebraPay. Ce business se afla in spate?

ZebraPay SRL, companie infiintata in 2009 si condusa de Radu Ciorbea, a incheiat parteneriate cu companiile Cosmote, Orange, Vodafone, CFR Calatori, Autogari.Ro, Cat Music, Gold Call, Nobel si MyTicket.ro, pentru a oferi serviciile specifice. ZebraPay are capital 100% romanesc, actionarii fiind trei persoane fizice. In prezent, firma are circa 20 de angajati.

Terminalele ZebraPay utilizeaza tehnologia touchscreen, acceptand in prezent doar plata in numerar. Restul nu se emite sub forma de bani, ci sub forma unui cod de bare ce poate fi folosit pentru achizitiile viitoare in reteaua ZebraPay.

„In urmatoarele luni, ZebraPay impreuna cu partenerul Raiffeisen Bank va implementa si sistemul de plata prin card”, a spus pentru DailyBusiness.ro Madalina Popescu, marketing manager al companiei.

Terminalele ZebraPay sunt achizitionate din China, pretul unuia fiind de circa 3.000 euro, conform Madalinei Popescu. Chiria lunara de amplasare variaza de la 75 euro la circa 410 euro – aceasta din urma suma, cea mai ridicata, fiind platita catre Metrorex. „Amortizarea investitiilor in fiecare terminal se va realiza in circa 12 luni de la punerea in functiune. Pana la finalul lui 2010 vrem sa mai instalam, in intreaga tara, inca 1.000 de terminale”, afirma Popescu.

ZebraPay castiga in special din reincarcarea cartelelor prepay, din comisioane primite de la companiile partenere pentru vanzarea biletelor. „Pretul de achizitie pentru clientul final este neschimbat fata de cel afisat pe site-urile companiilor”, spune Popescu.

Comanda si plata unui bilet nu dureaza mai mult de un minut. In cazul biletelor de tren a fost realizat un site special, de catre ZebraPay in colaborare cu CFR.

Melodiile se trimit pe e-mail-ul utilizatorilor, in format MP3, dupa achitarea sumei necesare. In prima faza se vor comercializa doar melodii ale formatiei HiQ, care este imaginea companiei, urmand ca ulterior sa se comercializeze muzica de la casa de discuri CatMusic, conform ZebraPay.

Terminalele sunt amplasate in puncte intens circulate din Bucuresti, cum ar fi statiile de metrou Unirii 2, Dristor 2, Gara de Nord 1, Victoriei si Grozavesti, pasajul pietonal de la Universitate, City Mall sau hipermarket-urile Auchan Militari, Cora Lujerului si Kaufland Vulcan.

Compania mai este prezenta prin terminale si in retelele Kaufland, Winmarkt si Carrefour in orase precum Brasov, Constanta, Cluj, Ploiesti si Iasi.

ZebraPay a fost infiintata in anul 2009 si isi propune ca in urmatorii cinci ani sa devina liderul pietei de plati electronice din Romania, depasind concurenti precum PayPoint, PayZone sau PayUp.

Urmărește Daily Business pe Google News