„Piata de
electro-IT online si offline insumeaza in jurul a 1,2 miliarde de
euro pentru 2012. Trendurile ne arata ca piata de online va creste,
insa acest lucru se va intampla, cel mai probabil, in detrimentul
pietei offline”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Dana Iorga,
directorul general al Koyos.ro.
Aceasta crede ca
piata de online va urma trendul international. „Estimam o crestere
de minimum 25%, bazata in continuare pe migrarea cumparatorilor din
offline in online. Pentru a urmari trendul international si a fi
pregatiti pentru aceasta evolutie, am investit in platforma integrata
Magento – Oracle”, a spus Iorga.
Potrivit Danei
Iorga, numarul magazinelor online se ridica la ordinul miilor,
in toate domeniile de activitate, de la fashion la cosmetice, IT,
electrocasnice, cadouri, calatorii etc.
“Chiar daca pare un numar mare,
exista loc suficient si pentru noi lansari, in domenii care
sunt mai putin competitive (excludem, bineinteles, domeniul IT), a
precizat oficialul Koyos.ro.
Iorga a aratat ca provocarile
din ce in ce mai mari ale site-urilor existente vor fi, pe langa a
face fata cresterii numarului de clienti care migreaza din offline in
online, si adaptarea rapida la cresterea pretentiilor clientului fata
de de experienta de cumparare, un client care este tot mai bine
educat.
“Pana recent, un magazin online isi
permitea sa isi adapteze ‘din mers’ interfata de lucru cu clientul si
sa se descurce cu module separate de vanzare, contabilitate si
achizitii, actualizate gradual pe masura ce crestea portofoliul si
numarul de vizitatori. Pentru aceste actualizari este necesara
investitie suplimentara in dezvoltare, in resurse, in ore de testare,
etc. Implementarea acestor noi dezvoltari se poate face cu intervale
de down-time semnificative”, a spus Dana Iorga.
“Presiunea este mai mare asupra
administratorului unui site, care ar trebui sa faca fata cererilor
tot mai complexe (cereri noi, cresteri bruste de vizitatori sau
comenzi) generate de evenimente majore din ce in ce mai prezente si
in Romania (cel mai bun exemplu este Black Friday), si care trebuie
sa fie pregatiti nu numai din punct de vedere tehnic, ci si
administrativ (actualizari in timp real de stocuri si preturi,
mecanisme de procesare si facturare a comenzilor, respectarea
termenelor de livrare, etc.)”, a adaugat ea.
Potrivit acesteia, update-urile de
sisteme trebuie sa tina pasul cu cresterea pietei, cu posibilele
“varfuri de sarcina” generate de aceste evenimente si cu nivelul
de pretentii din ce in ce mai rafinate ale clientilor de online.
In ceea ce priveste planurile de
dezvoltare ale Koyos.ro, “urmarim dezvoltarea site-urilor din
portofoliu si adaugarea altora noi (proprii sau in parteneriat – am
incheiat, de curand, un parteneriat pentru un nou site, dintr-un
domeniu diferit de IT&C). Pe platforma integrata Magento –
Oracle se pot adauga oricate site-uri, intr-un interval de timp
foarte scurt (30 zile pentru un site perfect functional). Vom adauga
site-uri proprii sau in parteneriat cu alte afaceri care au, ca
obiectiv, vanzari de cateva milioane de euro pe an”, a spus Dana
Iorga.
Investitia totala in dezvoltarea
acestei platforme a fost de peste 1,5 milioane euro (cuantificabile
in ore de programare pentru echipa interna si outsourced, licente
etc.). Platforma este de tip “hybrid cloud” (infrastructura este
virtualizata si ruleaza pe serverele proprii, dar poate fi mutata de
pe un host pe altul).”Vom putea lansa mai multe site-uri, mai
repede si la un cost rezonabil”, a adaugat Iorga.
[b]S-au schimbat obiceiurile romanilor
in privinta cumparaturilor online?[/b]
“Categoric, da, si foarte rapid in
ultimii ani”, a raspuns Dana Iorga.
Ea a mentionat ca clientii incep sa
foloseasca tot mai mult facilitatile oferite de contul de client,
inteleg mai bine procesul de comanda, mecanismele de listare a
produselor si chiar incep sa faca sugestii pertinente, multe dintre
acestea foarte bune.
“Cele mai
achizitionate produse de pe Koyos.ro au fost gadget-urile
(device-urile mobile) laptopurile, componentele, electronice si
ingrijire personala (ultimele, datorate perioadei sarbatorilor
specifice de la sfarsitul lunilor februarie – martie)”, a aratat
Iorga.
Cifra de afaceri a Koyos.ro a fost de 6
milioane de euro in 2012. Pentru anul 2013, compania estimeaza o
cifra de afaceri de 10 milioane euro.
Pe piata online de retail electroIT mai
sunt prezenti jucatori precum eMag.ro, PCGarage, Azerty, Evomag.ro,
Cel.ro, dar si retailerii Flanco, Altex sau Domo.
[b]Citeste si:
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-it-c/cele-10-mituri-ale-comertului-online-internetul-nu-inchide-magazinele-clasice-85916/]Cele
10 mituri ale comertului online. Internetul nu inchide magazinele
clasice[/url][/b]