Mashop-urile sunt denumite astfel pentru ca amesteca („mash up” – in engleza) lumea virtuala cu cea fizica, pentru a crea o noua modalitate de a face cumparaturi.
O experienta de cumparaturi de tip mashop combina ce este mai bun din lumea fizica si cea virtuala, permitand cumparatorilor sa primeasca informatia si facilitatea oferite de o
experienta bazata pe Web, in acelasi timp putand atinge, simti si vedea produsele pe care acestia doresc sa le cumpere, conform studiului Cisco. Pentru comercianti, aceasta combinatie promite sa creasca vanzarile prin conversii la raft pe masura ce clientii obtin mai multe informatii despre produs.
Crearea experientelor „mashop” ii va face pe comercianti sa introduca tehnologii precum afisaje interactive digitale, asistenti video, tehnologii in jurul retelor de socializare si retele Wi-Fi care permit cumparatorilor sa ramana conectati in magazin la oameni si informatii in care acestia au incredere.
Cumparatori calculati si cumparatori extremi
Au aparut doua tipuri distincte de cumparatori cu experienta tehnologica: cumparatorii calculati si cumparatorii extremi. Cumparatorii calculati (56% din populatia generala din SUA si Marea Britanie) folosesc Internetul pentru a se informa inainte de a lua decizia de cumparare. Cumparatorii extremi (11% din populatia generala, cu reprezentare mare in Generatia Y, cea tanara) folosesc Internetul si telefoanele inteligente pentru a gasi cel mai scazut pret posibil. Si desi acesti cumparatori primesc cea mai multa atentie, grupul mai mare de cumparatori calculati are impactul cel mai mare asupra veniturilor si profiturilor comerciantilor.
Intregul comportament al cumparatorilor este din ce in ce mai mult influentat de tehnologie.
63% folosesc tehnologia pentru a gasi pretul cel mai scazut
47% folosesc tehnologia pentru a economisi timp
26% folosesc tehnologia pentru a gasi cea mai buna selectie de produse
25% folosesc tehnologia pentru a gasi produsul de cea mai buna calitate
60% spun ca prietenii si familia sunt cele mai bune surse de informatie pentru deciziile lor de cumparare. In mod semnificativ, recenziile online sunt mai importante decat angajatii din magazin, decat media traditionala si decat retelele sociale.
Printre cumparatorii calculati, aproximativ 56% dintre cei din Statele Unite si 59% dintre cei din Marea Britanie folosesc mereu Internetul pentru a se informa inaintea unei achizitii, si ei folosesc in mod activ tehnologiile noi pentru a-i ajuta sa cumpere.
– Majoritatea prefera sa se informeze online despre produse, decat sa vorbeasca cu personalul din magazin.
– unul din patru folosesc siteuri de achizitie in grup precum Groupon.
Mashop-uri: Amestecarea lumilor virtuala si fizica pentru cumparatori
Cumparatorii calculati cauta experiente similare celor oferite de Internet, in mediul magazinelor fizice si se folosesc de tehnologie cand iau decizia de cumparare. Prin
combinarea celor doua lumi, mashop-urile ii incurajeaza pe cumparatori sa isi actualizeze achizitiile si sa creasca marimea cosului de cumparaturi atunci cand si alti factori, in afara de pret, le influenteaza deciziile de achizitie.
– Mai mult de 54% au dorit sa incerce un serviciu de tip mashop in magazin. Majoritatea acestora, 73%, au preferat accesul la serviciile de tip mashop folosind un ecran tactil la marginea raftului.
– 54% au dorit comparatii de produse si de preturi si recenzii online pe ecranele tactile din magazine.
– 44% au dorit un avizier video virtual cu continut Web pe un ecran mare sau pe o tableta in magazin.