De asemenea, din totalul de 30 milioane de euro, aproximativ 25% vor proveni din externalizarea serviciilor de marketing.
Potrivit estimarilor consultantilor newAD Communication, externalizarea acestor servicii poate duce la obtinerea de vanzari mai mari in medie cu 50% comparativ cu marketingul intern, pentru aceeasi investitie.
Astfel, daca un angajat din departamentul intern de marketing al unei companii aduce venituri anuale de aproximativ 100-150.000 de euro cu costuri de 24.000 de euro, un departament externalizat de marketing va aduce, la aceleasi costuri, venituri anuale de 200-300.000 de euro.
„Marketing-ul in IT pe piata locala nu este perceput ca un must-have, asa cum se intampla in Statele Unite sau in Europa de Vest, unde orice antreprenor investeste in marketing cu prioritate, inca de la lansarea in afaceri. In Romania, multe firme mor inainte de a ajunge in piata, pentru ca nu isi promoveaza serviciile, nu investesc in marketing”, a declarat Loredana Niculae, Managing Partner newAD Communication.
In ceea ce priveste evolutia pietei de consultanta de marketing din Romania, Niculae estimeaza ca, in urmatorii 2 ani, vor aparea firme foarte mici, pe nise dedicate, care vor lucra in regim consultativ, nu de externalizare.