Dupa primele noua luni ale anului, Cosmote a inregistrat venituri de 26,5 mil. euro si pierderi nete de 66,2 mil. euro. Compania detine, conform propriilor estimari, o cota de piata de 4,3% in Romania, pozitie obtinuta in cele 10 luni de la relansarea pe piata romaneasca, in decembrie anul trecut.
„Pierderile inregistrate reflectã investitiile semnificative realizate pentru dezvoltarea activitatilor comerciale si extinderea in timp record a retelei de acoperire la nivel national”, se arata intr-o declaratie a companiei. Reteaua Cosmote a ajuns in prezent la aproape 92% acoperire a populatiei si peste 76% acoperire teritoriala, in urma unor investitii de peste 220 de milioane euro, conform oficialilor operatorului.
[quote=Antonis Kerastaris, director financiar Cosmote]Fiind primul an operational al Cosmote Romania, pierderile inregistrate sunt inerente, insa ne asteptam la imbunatatiri substantiale in anii urmatori[/quote]
Majoritatea bazei de clienti a Cosmote Romania este compusa din utilizatori de servicii preplatite (circa 83%), ca urmare a ofertelor agresive ale companiei pe acest segment. Venitul mediu pe utilizator (ARPU), un indicator esential in industrie, a crescut in trimestrul trei la 6,2 euro, fata de valoarea de 5,4 euro inregistrata dupa primul semestru al anului. Conform oficialilor Cosmote, valoarea ARPU este asteptata sa creasca odata cu marirea bazei de clienti si imbunatatirea acoperirii.
Grupul Cosmote, prezent in 5 tari din regiune, a atins venituri operationale de 1,6 mld. Euro in trimestrul trei, mai mari cu 26% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Valoarea consolidata a profitului inainte de taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) a fost de 643,1 milioane euro, înregistrand o creºtere de aproape 13% fata de al treilea trimestru al anului 2005.